Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. E-arvetega seotud muudatused
Kuigi arveid väljastatakse veel ka paberil ja e-arvele üleminek on vabatahtlik, soovitavad eksperdid siiski minna üle e-arvete esitamisele.
Foto: Meeli Küttim
Algselt pidi 1. jaanuarist 2017 hakkama kehtima nõue, et avalikule sektorile esitatav arve nii kauba müümisel kui ka teenuse osutamisel peab olema e-arve, kuid hiljem lisati siiski vabatahtlikkuse aspekt.
Raamatupidamise seaduse muutmise seaduse teisel lugemisel kaotati eelnimetatud e-arve esitamise kohustus ja vastu võetud seaduse kohaselt minnakse üle vabatahtlikkuse põhimõttele, st soovi korral on ettevõtjal võimalus e-arve esitada. Lisaks peab seaduse kohaselt alates 2017. aasta 1. juulist e-arve vastama juhendile või Euroopa standardile. Avalikul sektoril tekib kohustus masinloetavaid arveid vastu võtta, kui neile soovitakse selliseid esitada alates 2017. aasta 1. märtsist.