Analüüsid Villu Zirnask

Mobiilimaksete võistlus. Miks Hiina praegu juhib?

Jack Ma
Jack MaFoto: shutterstock.com

Kuidas hiinlased võtsid mobiilimaksetes kasutusele QR-koodi ja vallutavad selle lahendusega nüüd maailma?

Hiina turistid, kes külastavad Tokyo kuulsat Ginza kaubanduspiirkonda, on kosmeetika ja kaubamärgitoodete eest maksma asudes sama altid välja võtma oma mobiiltelefone kui sukelduma rahakukrutesse Jaapani jeene või UnionPay krediitkaarte otsima. Hiinas loodud mobiilimaksesüsteemide nagu Alipay ja WeChat Pay kasutamine kasvab isegi Jaapani jaemüügimaailmas, kus on seni valitsenud peamiselt sularaha.

Kodumaal on sularahata arveldused mobiiltelefoni abil juba paljude hiinlaste jaoks norm. Nüüd soovivad Ant Financial Services Groupi Alipay ja Tencent Holdingsi WeChat Pay laieneda ka välisturgudele. Need kaks Hiina finantstehnoloogiahiiglast võivad kaugele jõuda eeskätt Aasia arengumaades ja mujalgi, kus tarbijatel on suhteliselt väike juurdepääs traditsioonilistele krediitkaartidele ja teistele pangateenustele. Keerulisem on läbi lüüa jõukamatel turgudel, nagu Jaapan, USA või Euroopa.

Mobiilimaksete tõus algas Hiinas Alipay nutikast otsusest kasutada maksetehingutes QR-koode (quick response). 1994. aastal töötas Jaapani firma Denso Wave selle tehnoloogia välja autotööstuse jaoks, aga Hiina oli see, kes avastas selle võimalused mobiilimaksete haldamiseks. Ostja skannib müügikohas telefoniga QR-koodi, mille järel luuakse ühendus kliendi maksekontoga.

Telli lugemisõigus

Täispikkuses näevad seda lugu Finantsjuhtimise Infolehe tellijad
TELLI LUGEMISÕIGUS
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. March 2018, 17:00
ValdkonnaTööpakkumised Kõik tööpakkumised >