Autor: Tõnu Mertsina • 3. august 2020

Tarbimine on langusest väljunud, aga väljavaade on veel ebakindel

Foto: Raul Mee
See, et jaekaubanduses müügimahud juunis kasvule pöördusid, oli ootuspärane. Üle 7protsendise jaemüügimahu kasvu taga oli tõenäoliselt aprillis ja mais toimunud tarbimise vähenemine, mida nüüd kompenseerima asuti. Nii tugevat kasvu on viimastel aastatel olnud harva, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.

Jaemüügimahtude kasvu juunis näitasid nii kaardimaksete käibe kui ka kaubandusbaromeetri kiire paranemine. Kaardimaksete käive jaekaubanduses tegi järsu hüppe üles juba mai keskel, kui kaubanduskeskused avati. Samuti on koroonaviiruse kontrolli alla saamine ja piirangute kaotamine suurendanud inimeste liikumist.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077