Autor: Artur Praun • 26. oktoober 2022

Varukoopiaid võib teha, aga selge plaanita on neist kriisi korral vähe kasu

Ka kõige paremad varukoopiad ei suuda organisatsiooni digikriisi lävelt tagasi tõmmata, kui varundamise kõrval on unustatud tähelepanu pöörata reaalsele taastatavusele ehk sellele, kas keegi süsteemidest tehtud koopiaid ka päriselt kasutada oskab.
Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Foto: Jake Farra

“Andmete varundamine ja andmete taastamine on küll omavahelt tihedalt seotud, kuid reaalsuses kaks väga erinevat asja. Esimene neist saab tihti sõita puhtalt automaatika peal – näiteks tehakse tervest ettevõtte andmebaasist igal õhtul kell kaheksa uus koopia – kuid teine nõuab keerulisi ärilisi ja tehnilisi protsesse, mis nõuavad etteplaneerimist, selget tegevuskava ning aeg-ajalt ka läbimängimist,” rääkis Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077