Jaanuar üllatas väga suure tarbijahindade tõusuga – võrreldes detsembriga kasvasid hinnad 1,4 protsendi võrra. Kuigi osalt olid hindade kallinemise taga maksutõusud (käibemaks ja aktsiis), tõstsid mõned kauplejad ja teenuseosutajad hindasid märkimisväärselt enam. Selle nähtuse nimi on menüükulu ehk hindu muudetakse harva, korraga palju ja arvestatakse juba toimunud kulusid ning tegutsetakse ettevaatavalt.

- Luminori peaökonomist Lenno Uusküla Foto: Luminor
Värske statistika raames jagas üks tuttav minuga head ja elulist näidet, mis hinnamuutust ilmestab – varasemalt, sh veel kuu aja eest, 10 eurot maksnud lapse juukselõikuse hind oli nüüd veebruari alguses 15 eurot ehk teenus kallines 50%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.