2024. aasta algus toob kaasa uued võimalused ja väljakutsed. Finantsmaailmas kehtib reegel: ettevõtte tervis peitub numbrites.

- Paavo Siimann ja Marianne Lõhmus.
- Foto: Meelika Riiberg
"Äripäeva juhtimiskooli" saade sukeldub finantsanalüüsi maailma, valgustades, kuidas see ettevõtte edule kaasa aitab. Saates käsitletakse, miks on finantsanalüüs ettevõttele hädavajalik, justkui arstlik kontroll inimestele. Räägitakse, kuidas numbrid võivad paljastada ettevõtte arengu kiirust, vara kasutamise efektiivsust, investeeringute tasuvust ning palju muud. Saates keskendutakse sellele, et raamatupidaja koostab finantsanalüüsi, kuid juht on see, kes peab analüüsist aru saama, et inimesi ja tulemusi paremini juhtida. Arutelu käigus uuritakse, kas on olemas ühtainsat numbrit, mis näitab ettevõtte edukust, ja tuuakse välja kolm olulist arvu, mida peaks iga juht une pealt teadma.
Saates saavad vastuse, milline ettevõte võib minna pankrotti, kui oluline on konkurentsianalüüs, millised on erinevad ärimudelid, kuidas kulusid juhtida jpm. Need teemad on eriti olulised 2024. aastal, kui ettevõtted seisavad silmitsi muutuva majanduskeskkonna ja uute väljakutsetega.
Saade on suunatud juhtidele ja ettevõtjatele, kes soovivad oma finantsteadmisi laiendada, et paremini mõista ettevõtte rahalist seisu ja teha teadlikumaid otsuseid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Juba veebruaris alustab Paavo Siimann Äripäeva Akadeemias koolitus „Ettevõtte finantside analüüsimine“, kus õpitakse ettevõtte finantsnäitajaid kompleksselt analüüsima, mille abil saaks öelda, kas ettevõttel läheb hästi või mitte.
Saadet juhib Äripäeva koolituste juht Marianne Lõhmus.
Finantsanalüüs juhtidele: kolm numbrit, mida pead teadma une pealt
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aktsiaseltsi KredEx Krediidikindlustus juhatuse liige Katrin Savi ütleb, et rahvusvahelises äris on ostu-müügiprotsessis lisaks toote või teenuse kvaliteedile olulised ka muud tingimused, näiteks pikk maksetähtaeg aga ka müüja poolt pakutavad finantseerimislahendused. „Suuremate tehingute puhul on oluline pikk maksetähtaeg koos paindliku maksegraafikuga, mida välispartner ootab. Kui ostja soovib tasuda kolme, viie või isegi kümne aasta jooksul, satub Eesti ettevõtja keerulisse olukorda. Riskid on suured, sest maksed võivad viibida või üldse laekumata jääda, ent tellimusest loobuda ei taha ükski eksportija,“ lausus ta Äripäeva Raadios kõlanud saates.