Autor: Unifiedpost • 14. november 2022

Maksenupp arvel tõstab kliendi rahulolu ja kiirendab raha laekumist

Igapäevaelu pakub meile järjest enam nutikaid digilahendusi, mis meie elu lihtsamaks ja mugavamaks muudavad. Ka klientidena muutume päev-päevalt nõudlikumaks – arveid ei pea juba ammu enam pangas kohapeal maksma, aga täna on isegi see meie jaoks tüütu lisavaev, kui peame netipangas kontonumbreid ja muud arveinfot ise sisse toksima või meilist kopeerima. Veelgi enam, nutisõltlastena tahaks ju ka arved mobiili teel ära maksta, aga sellise käsitööna on see peaaegu võimatu. Tekib küsimus, miks me kiusame oma kliente – e-poodidesse oleme kenasti mugavad makselahendused lisanud, miks siis mitte arvetele?

Tegelikult on ka arvetele mugava makselahenduse lisamise võimalus täiesti olemas ja õnneks päris mitmed ettevõtted seda ka kasutavad. Unifiedposti (endine Fitek) tootejuht Adina Rooba selgitab arvete makselahenduse toimimist: „Makselahendus teeb arve tasumise tõepoolest ülilihtsaks. Maksa-nupp või pangalingid lisatakse arve kaaskirja – klõpsad nupul ja lihtsalt kinnitad makse kas mobiil-ID, ID-kaardi või Smart-ID abil. Vahet pole, kas arvutis või mobiilis. Kogu arveinfo on kenasti eeltäidetud. Mugav!“. Adina lisab, et arve saaja ja panga vaheline side on turvaliselt kaitstud ning kõrvalistel isikutel puudub ligipääs edastatavale infole. Vähetähtis pole ka võimaluste rohkus – makselingi saab lisada nii arve kaaskirja, PDF-arvele, tekstisõnumisse kui ka QR-koodiga paberarvele.

Miks me kiusame oma kliente – e-poodidesse oleme kenasti mugavad makselahendused lisanud, miks siis mitte arvetele?!

Vesteldes ettevõtetega, kes Unifiedposti pakutava makselahenduse on kasutusele võtnud, saavad Adina Rooba sõnad selgelt kinnitust - kliendirahulolu ja parem kasutajakogemus ongi ühed peamised põhjused, miks maksenupp arvetele lisatakse. Tartu Veevärgil näiteks liigub meili teel 40% arvetest, kõigil kenasti maksenupp peal. Ettevõtte finantsdirektor Marko Mitt märgib, et „kliendid on antud teenuse väga hästi vastu võtnud ja kiidavad, et nii on arveid väga mugav maksta, sest nüüd ei pea nad makse teostamisel enam käsitsi andmeid sisestama.“ Ka Olerexi IT-juht Raul Käsner nendib, et see on hea mugavusteenus klientide jaoks, kes saavad arveid meili teel.

Kliendi rahulolu ja lojaalsus pole siiski ainsad kasud. Mugav ja kiire makselahendus toob kaasa arvete kiirema tasumise ja rahavoo paranemise ning võlgnevuste ja sellest lähtuvalt ka võlahalduskoormuse vähenemise. Ja kui rääkida võlahaldusest, siis makselahendus on abiks siingi – sama lahenduse saab lisada nii võla meeldetuletuskirjadele kui ka sõnumitele. Väga laialdaselt on Unifiedposti makselahenduse võimalused kasutusel IPF Digitali arvekommunikatsioonis – ettevõtte võlaennetusosakonna juht Evelin Sarap täpsustab: „Makselink on väga mugav teenus meie klientidele, oleme makselingi pannud lisaks arvele kõikidesse meeldetuletussõnumitesse, e-kirjadesse ning iseteenindusse. Klientidele väga meeldib, et nad saavad sõnumis vajutada makselingi peale ning kiiresti tagasimakse teostada, see aitab alati arved õigeaegselt tasuda ja toetab meie vastutustundliku laenamise põhimõtteid! Tänaseks juba iga kolmas meie klient tasub arve makselingiga. Õige pea on makselink saadaval IPF Digital ASi klientidele ka Creditea äpis.“

Tegelikult on teenusega liitumine väga lihtne – kõik vajalikud ühendused ja arendused teeb Unifiedpost teenuse pakkujana ise ära ning paljudel juhtudel võtab see aega vaid paar päeva.

Jutu alguse juurde tagasi tulles – miks me siis sedavõrd vähe näeme arvetel kiiret maksevõimalust? Eks põhjuseid ja ka müüte on mitmeid. Nagu tehniliste lahenduste puhul ikka, kardetakse lahenduse keerukust ja kalleid arenduskulusid.

Tegelikult on teenusega liitumine väga lihtne – kõik vajalikud ühendused ja arendused teeb Unifiedpost teenuse pakkujana ise ära ning paljudel juhtudel võtab see aega vaid paar päeva. „Eriti lihtsalt ja kiirelt läheb, kui ettevõtte arved juba liiguvad Unifiedposti kaudu,“ märgib Adina Rooba. Asjaolu, et maksenupu sai arvetele lisada ilma lisaarenduseta, toob positiivselt esile ka Raul Käsner. Mis puutub rahalisse külge, siis eks turul liikuvad infokillud digilahenduste kõrgest hinnast on inimesed hellaks teinud, ent standardteenuse paari-kolmesajaeurone liitumistasu on tegelikkuses osutunud ettevõtetele vastuvõetavaks – klientide rahulolu ja raha kiirem laekumine teevad selle tasu kiiresti tasa. Eriti kui ettevõtte tegevus on suunatud suures osas eraklientidele või päris pisikestele ettevõtetele ja arveid liigub kuus 100 või enam. Väiksemate ettevõtete jaoks lisandub aga maksenupu lahendus peagi arvelduslahendusse Banqup.

Unifiedposti makselahenduse kohta leiab lisateavet ja kontaktandmed siit.

Jaga lugu
Finantsuudised.ee toetajad:
Marge AasalaidFinantsuudised.ee juhtTel: 52 80 443
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077