Autor: Marge Ugezene • 18. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lidl tuleb Eesti turule

Foto: Raul Mee
Saksa kontsern Lidl tahab peagi Eestis juured alla ajada, paigas on Äripäeva teada nii poodide arv, oodatav turuosa kui ka juhid.

Asjaajamine käib saladuskatte all, mida on õnnestunud veidi kergitada. „Tegutsevad vaikselt, et kõrvu välja ei paistaks,” sõnas üks turuga hästi kursis olija ja lisas, et Lidl on valmis Eestis alustades ka kahjumiga leppima.

Lidl püüab infokilde hoida nii salajas kui võimalik, vältides lekete hirmus väliseid nõustajaid ehk teeb kõike in-house. Samas on kostunud, et ettevõtte Baltikumi plaane veavad Leedu inimesed, samuti on leitud juhid nii Eesti kui Läti poolele.

Lidli numbridKirjeldatakse Lidli plaani: paari aasta jooksul tuleb Eestis leida kümme asukohta, et osta maad ja rajada kauplused. Igas tegutsemiskohas peaks olema vähemalt 20 000 elanikku. Eesti turust loodab Lidl endale võita umbes 5%.Konkurents ei ajavat Lidlile hirmu nahka, sest ta lepiks esimestel aastatel kahjumiga. Seega ilmselt ei kipu ta ka kedagi siinselt turult üles ostma, nagu pakutakse. Teisalt ei välistata, et Lidl on juba proovinud seda teed minna, kuid on lõpuks mingil põhjusel käega löönud.Siit-sealt kostub, et Lidl on sihikule võtnud tootjad. Küsimusele, kuidas Farmi suhtuks, kui Lidl pakuks koostööd, vastas Farmi Piimatööstuse juht Valdis Noppel, et kuulaksid nad ära. Kas on juba kuulanud? „Ma ei tahaks seda kommenteerida,” kostis ta.

Küsimus ajas

Prisma juhti Janne Tapio Lihavainenit huvitab peamiselt üks vastus. „Ei ole küsimust, kas Lidl tuleb Eesti turule,” lausus ta. „Küsimus on, millal.”Rimi kommunikatsioonijuht Katrin Bats on kuulnud, et Lidl vaatab nii Eesti kui ka Läti suunas. “On kuulda, et nad on siin maad otsinud. Milleks muuks nad seda otsivad kui laienemiseks.”

Coop Eesti juht Jaanus Vihand kinnitab Batsi juttu. „Meie teada on Lidl Eesti turule tulemas,” lausus Vihand ja lisas, et kui vaadata Lidli turuosa kosumist Soomes ja Leedus, on oodata tugevat mõju. „Tõenäoliselt meie põhikonkurendid, kes on seni ennast suurtes linnades hästi tundnud, saavad rohkem pihta. Meie põhitugevus ei ole näiteks Tallinn.”Bats tõdeb, et konkurents teravneks veelgi, kui Lidl Eestis kanda kinnitab. „See mõjutab kõiki. Palju sõltub sellest, kuhu nad oma poed püsti panevad ja millised poeketid nende lähedal asuvad,” rääkis Bats. „Leedus on Lidl Rimi müüki väga oluliselt mõjutanud.”Öeldakse, et oma hoobi sai ilmselt Lidli tugevuse tõttu ka Maxima, kellel eelmisel aastal käive kukkus.Leedus laienevad üha enamJärgmisel nädalal on Leedus avatud juba 26 poe uksed. „Me oleme huvitatud linnadest, kus on vähemalt 20 000 elanikku,” ütles Lidl Leedu kommunikatsioonijuht Agnė Gaižauskienė Leedu turu kohta. „Takistusi ei ole meil olnud. Kõik on läinud nii, nagu enne Leedus alustamist arvasime. Business as usual.”Lidl ei hoia tagasi ka investeeringutega. Leedus on ta viimase kolme aasta jooksul kulutanud üle 120 miljoni euro näiteks hoonetele, poodidele ja IT-le. Mullu investeeris Lidl Leetu 60 miljonit eurot, sellest 40 miljonit eurot läks ettevõtte logistikakeskusele Kaunase lähedal, ülejäänud raha panustas osaliselt poodidesse.Loe pikemalt siit. 

Advokaadibüroo Ellex Raidla tehingute valdkonna partnerid Sven Papp ja Risto Vahimets rääkisid Finantsuudistele eelmisel nädalal Lidlist ja Aldist suhteliselt kindlas kõneviisis.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077