• OMX Baltic0,03%276,55
  • OMX Riga0,09%879,38
  • OMX Tallinn−0,07%1 743,95
  • OMX Vilnius0,34%1 052,84
  • S&P 500−0,05%5 851,2
  • DOW 30−0,02%42 924,89
  • Nasdaq 0,18%18 573,13
  • FTSE 100−0,14%8 306,54
  • Nikkei 225−0,28%38 304,05
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,45
  • OMX Baltic0,03%276,55
  • OMX Riga0,09%879,38
  • OMX Tallinn−0,07%1 743,95
  • OMX Vilnius0,34%1 052,84
  • S&P 500−0,05%5 851,2
  • DOW 30−0,02%42 924,89
  • Nasdaq 0,18%18 573,13
  • FTSE 100−0,14%8 306,54
  • Nikkei 225−0,28%38 304,05
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,45
  • 07.04.17, 17:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Janek Lepp: kahekordistame käivet

Möödunud aasta üheks üllatuslikumaks finantstehinguks oli Coopi poolt Krediidipanga ostmine. See aga ei jää nende viimaseks üllatuseks ja aastaks 2025 kavatsevad nad oma käibe kasvatada miljardi euroni, sõnas Coop Eesti finantsjuht Janek Lepp.
Coop Eesti finantsjuht Janek Lepp.
  • Coop Eesti finantsjuht Janek Lepp. Foto: Eesti Ekspress
Eelmine aasta oli Janek Lepa sõnul Coopile igati huvitav ja hea aasta: möödus esimene täisaasta Coopi nime all ja tarbijad võtsid selle hästi vastu. Tehti rahvusvaheline koostööd teiste tarbijaühistutega Euroopas. Osteti panga enamusosalus ja selle põhiline ettevalmistus jäigi eelmisse aastasse. Kauplustesse paigaldati juurde nutikassasid, mille kliendid on ka hästi vastu võtnud. Lepp on igati rahul: „Üldiselt ka turuosa kasvab, eelmine aasta kasvas pea protsendi võrra, ka selle aasta esimesed kuud on head olnud.“ Lähimate aastate eesmärgid on suured: Coop on välja öelnud, et tahavad 2025. aastal jõuda miljardilise käibeni. „Tänavu 2017 peaks tulema 525–530 miljonit käivet.“
Kahju teevad aktsiisitõusud
Lidli turule tulek Leppa väga ei morjenda. „Otseselt ärevaks ei tee, aga see kindlasti muudab konkurentsisituatsiooni, kindlasti võtab see kelleltki turuosa ära. Ja oleneb, kuhu asulatesse nad lähevad, õnneks suurtesse. Aga täna on juba väga tihe, pole ka täna kerge. Selleks tuleb valmistuda ja teha oma käigud. Tõenäoliselt ta tuleb, aga me ei tea veel millal.“
Rohkem teevad Lepale muret aktsiisitõusud. „Meid on oluliselt mõjutamas kogu alkoholipoliitika, tubakas ja nüüd ka magusamaks. Poliitikud ei taha aru saada, et piirikaubandus on tõsine. Lõuna-Eestis on mitmetes kauplustes alkoholikäive kukkunud kuni 60% ja ka kogu muu käive. See ei ole nali. See paneb kohapeal väga suure surve töökohtadele ja sissetulekutele. Tänane valitsus ei taha sellest aru saada ja maksustab asju edasi ning sildi all, et see kõik on inimeste tervise heaks. Kuidagi ei taheta minna uuringute ja faktide tasemele, vaid on paljuski loosunglik.“
Tähtis on kogukonnatunne
Coop on ikka olnud tuntud selle poolest, et on kohal väiksemates asulates. „Meie strateegia on olla kohapeal ja pakkuda kohapealsetele inimestele oma teenust. Töötame selle nimel, et hoida raha siin Eestis. Ka hanke poolt oleme võtnud eesmärgiks, et kohapealsed tootjad oleksid esindatud, et raha jääks kohapeale.“
Coop Pank loodi aga selle mõttega, et anda väiksemates kohtades elavatele inimestele võimalust pangatoiminguid kodule lähemal teha, sest paljud suuremad pangad on neist kohtadest juba lahkunud. Peale tarbija saavad uuest pangast kasu ka väikeettevõtted: „Tahame olla paindlikumad. Kui näeme, et ettevõte ei lähe suure panga väga rangest riskianalüüsist läbi, siis me oleme valmis neid põhjalikumalt vaatama. Kindlasti tuleb seal kohapeal juurde ka sotsiaalne tunnetus: tead ettevõtte omanikke või kliente. Näeme, et kõik on seotud. Kui ettevõte seal elab, annab inimestele tööd ja sissetulekuid ning inimesed käivad meie kauplustes, moodustub see sellise kogukonna. Tahame seda poolt aina rohkem väärtustada ja edasi tuua. See on kindlasti ka üks konkurentsieelis.“
Samas ei saa öelda, et nad suuremate linnade turuosast ei huvitu. Eelmine aasta kinnitati tugevalt kanda Tartu Kvartalis. „Ka Tallinn on väga tähtis, tahame siin aina rohkem laieneda. Lasnamäe Maksimarketil on näiteks uus kontseptsioon, see on meie lipulaev ja muudame seda paremaks.“
Selle aasta üks eesmärke on parendada ka e-poodi, mis eelmisel aastal avati: teha seda kliendile mugavamaks, pakkuda rohkem valikut ja saada kliente juurde. „See aitab ka Tallinna turgu võita, ei peagi füüsiliselt neid kauplusi rajama,“ põhjendab Lepp.
Uus suund?
Kolm kuud tagasi loodi Coop Energia. „Veel ei taha sellest rääkida. See on rohkem taastuvenergia pärast. Traditsioonilisse energiatootmisse me ei lähe. Et hoida kokku energiat, paigaldame päikesepaneele. Tootmine Eestis ei ole nii suur ja päikeserikast aega on vähe. Teeme seda kuluefektiivsuse eesmärgil,“ selgitab Lepp.
 
Pikemalt saate lugeda aprillikuu Finantsjuhtimise Infolehest.
Janek Lepp aasta mõjukaimaid finantsjuhte
BIG4 audiitorfirmad PwC, KPGM, Deloitte ja EY ning Äripäev valisid Janek Lepa aasta mõjukaimate finantsjuhtide hulka.
Põhjenduseks tõid nad selle, et viimase aasta üllatuslikumaid suuri finantstehinguid on olnud kaubandusettevõtte Coop poolt Krediidipanga omandamine ja Janek Lepp on olnud selle omandamisprotsessi üks olulisimaid tegijaid.
Autor: Bret Metsküla, Finantsuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 12:36
Ärianalüüsi edukas juurutamine: kuidas luua tõhus strateegia?
Ärianalüüs on dünaamiline valdkond, mis on pidevas arengus ja kohandumises muutuvate turutingimustega. Alustades lihtsatest näitajatest nagu müük, kliendid ja tooted, areneb analüüs sageli keerukaks ja informatiivseks tööriistaks, mis toetab ettevõtte strateegilist juhtimist. Kuidas aga tagada, et ärianalüütika kasulikuks osutub, töistes tegemistes vajalikuks abiliseks osutub ning lihtsalt andmete kogumiks ei muutuks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Finantsuudised esilehele