Valitsus kiitis heaks kindlustustegevuse seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu. Sellega ühtlustatakse kindlustuse turustamise nõudeid erinevates kindlustustoodete müügikanalites.
Kindlustuse turustamise eesmärk on, et klient saaks oma kindlustushuvile ja nõudmistele vastava kindlustuslepingu. Selleks peavad kindlustustoodete müüjad olema kvalifitseeritud, tundma tooteid ning oskama nõustada kliente põhjalikkusega, mis vastab pakutavate toodete keerukusele. Seetõttu on eelnõus täpsustatud nõudeid kindlustuse müüjate teadmistele ja koolitusprotsessidele.
Senisest oluliselt enam peavad kindlusandjad ja -vahendajad pöörama tähelepanu ka kindlustuse turustamise korraldusele oma ettevõttes.
Ka kehtiva õiguse kohaselt tuleb kliendile enne kindlustuslepingu sõlmimist esitada põhjalik teave kindlustustoote ja -tingimuste kohta, mis aitab kliendil langetada lepingut sõlmides teadliku ja tema vajadusele vastava otsuse. Eelnõuga ühtlustati ja mõnevõrra täiendati erinevate kindlustuse müügikanalite kaudu esitatava teabe sisu ja kliendile teabe esitamise viisi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelnõuga võetakse Eesti õigusesse üle Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi (EL) 2016/97, mis käsitleb kindlustustoodete turustamist.
Eelnõu jõustumiseks on planeeritud 23. veebruar 2018.
Seotud lood
Aktsiaseltsi KredEx Krediidikindlustus juhatuse liige Katrin Savi ütleb, et rahvusvahelises äris on ostu-müügiprotsessis lisaks toote või teenuse kvaliteedile olulised ka muud tingimused, näiteks pikk maksetähtaeg aga ka müüja poolt pakutavad finantseerimislahendused. „Suuremate tehingute puhul on oluline pikk maksetähtaeg koos paindliku maksegraafikuga, mida välispartner ootab. Kui ostja soovib tasuda kolme, viie või isegi kümne aasta jooksul, satub Eesti ettevõtja keerulisse olukorda. Riskid on suured, sest maksed võivad viibida või üldse laekumata jääda, ent tellimusest loobuda ei taha ükski eksportija,“ lausus ta Äripäeva Raadios kõlanud saates.