Alexela ostab kütuseettevõtte Euro Oil tanklaketi, mis koosneb 24 tanklast. Tehingu tulemusena kasvab Alexela tanklate arv sajale.

- Alexela Oil juhatuse esimees Ain Kuusik.
- Foto: Andras Kralla
„Nüüd ostetavad tanklad parandavad meie kättesaadavust Tallinna linnas,“ sõnas Alexela Oil juhatuse esimees Ain Kuusik. „Samuti muutume suurimaks Tallinna lähipiirkonnas, omades uusi tanklaid nii Harku, Saue kui Viimsi vallas,“ kirjeldas Ain Kuusik.
Euro Oili senise omaniku Arno Hirtentreu sõnul oli tehing Alexelaga parim valik. „Mul on hea meel, et meie tanklaketi abiga saab Eesti suurima, kohalikul kapital põhineva tanklaketi. Alexelal on nüüd kindlasti olemas tanklavõrk, mis on Eesti suurima tiitli vääriline,“ sõnas Arno Hirtentreu.
Euro Oili ostuga on Alexelal esmakordselt tanklad Loksa linnas ja Aegviidu, Kose ning Koeru alevikes. Samuti suureneb Alexela tanklate arv Viljandi, Rakvere, Keila, Haapsalu ja Karksi-Nuia linnades.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ain Kuusiku sõnul on käesolev tehing tõenäoliselt viimane suurost kütuseturul. „Kõik tanklaketid on näidanud üles soovi laieneda, et vastu pidada väga karmis konkurentsis. Ei ole teist sellist riiki Läänemere ääres, kus oleks nii palju tanklaid elaniku kohta ja nii suur hinnakonkurents,“ kirjeldas Ain Kuusik.
Ostetavad Euro Oili tanklad renoveeritakse etapiviisiliselt, andes tanklatele uue, Alexela sinisest värvist lähtuva väljanägemise.
Tehing jõustub pärast konkurentsiametilt sellesisulise loa saamist. Tehingu hinda osapooled vastavalt lepingu tingimustele ei avalda.
Seotud lood
Aktsiaseltsi KredEx Krediidikindlustus juhatuse liige Katrin Savi ütleb, et rahvusvahelises äris on ostu-müügiprotsessis lisaks toote või teenuse kvaliteedile olulised ka muud tingimused, näiteks pikk maksetähtaeg aga ka müüja poolt pakutavad finantseerimislahendused. „Suuremate tehingute puhul on oluline pikk maksetähtaeg koos paindliku maksegraafikuga, mida välispartner ootab. Kui ostja soovib tasuda kolme, viie või isegi kümne aasta jooksul, satub Eesti ettevõtja keerulisse olukorda. Riskid on suured, sest maksed võivad viibida või üldse laekumata jääda, ent tellimusest loobuda ei taha ükski eksportija,“ lausus ta Äripäeva Raadios kõlanud saates.