Kumu kunstimuuseumis toimus täna rahvusvaheline konverents Rootsi Äriauhind. Konverentsil anti välja ka tänavused Rootsi Äriauhinna preemiad, millega tunnustatakse Eesti ettevõtteid. Võitjad kuulutati välja kolmes kategoorias.

- Testlio asutaja ja tegevjuht Kristel Kruustük pärjati noore ettevõtja tiitliga.
- Foto: Raul Mee
Rootsi kuningriigi suursaadiku hr Anders Ljunggreni sõnul on tänavu tunnustuse pälvinud oma valdkonna tipud, kelle tegevus ulatub ka Eestist väljapoole. „Äriauhinna eesmärgiks on tunnustada neid, keda iseloomustavad Rootsi ettevõtluskultuuriga ühised väärtused nagu rahvusvaheline koostöö, innovatsioon ja panus ühiskonda,“ lisas suursaadik Ljunggren.
Üheksandat korda väljaantava Rootsi Äriauhinna preemia pälvisid tänavu tehnoloogilise innovatsiooni kategoorias tekstiilitööstusettevõte Protex Balti ja jätkusuutliku kasvu kategoorias Saaremaal tegutsev rahvusvaheline elektroonikatootja Incap Electronics. Tänavuse aasta noore ettevõtja tiitliga pärjati tarkvaratestimise platvormi ehitava Testlio asutaja ja tegevjuht Kristel Kruustük.
Möödunud aastal pälvis silmapaistva tehnoloogilise innovatsiooni auhinna Tervisetehnoloogiate Arenduskeskuse meetod globiinilukk (GlobinLockTM), vastutustundliku ja jätkusuutliku ettevõtluse preemia vääriliseks tunnistati kohvitootja Coffee People ning noore ettevõtja auhinna pälvis Bikeep kaasasutaja ja tegevjuht Kristjan Lind.
Ettevõtluskonkurss Rootsi Äriauhind sai alguse 2006. aastal Leedust. 2009. aastal esmakordselt Eestis toimunud konkurssi korraldavad Rootsi Eksportnõukogu ja Rootsi Suursaatkond Eestis.
Seotud lood
Eestis üheksandat korda väljaantavale mainekale Rootsi Äriauhinnale esitati tänavu 40 kandidaati. Žürii valis neist kolmes kategoorias välja kokku üheksa finalisti. Võitjad tehakse teatavaks 10. oktoobril Kumus toimuval rahvusvahelisel konverentsil.
Praegusaegse ja edumeelse ettevõtte jaoks on põhipanga vahetamine hästi läbimõeldud ja strateegiline samm, mis võib tuua märgatavat kasu. Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas lükkab ümber müüdi, et pangavahetus on ettevõttele keeruline, ajamahukas ja riskantne: „Tänapäeval pole küsimus enam selles, kuidas panka vahetada, vaid miks. Võit seisneb kulude kokkuhoius ja paremas teeninduses.“