17. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ryanairi juht: ainult idioodid ei kasva praegu

Ryanairi juht Michael O'Leary Pärnus.
Foto: Andres Haabu
Ryanairi tegevjuht Michael O’Leary ütles enne Pärnu Juhtimiskonverentsi Äripäevale antud intervjuus, et väheneva rahvastikuga ääremaadel on tähtis vaadata piiride taha ning majandada nii, et ka kriisi ajal oleks võimekust raskustest välja ujuda.

Veel paljastas O’Leary, miks ta müüs hiljuti suure portsu Ryanairi aktsiaid, mida arvab ta praegusest majandusolukorrast ning kuidas on võimalik tema juurde tööle saada.

Eesti arengule loodab Ryanairi tegejuht aga igati abiks olla, arendades siinset turismi ning tuues oma lendudega siia igal aastal järjest enam reisijaid.

Alustuseks, kui Te mõtlete Eesti peale, millised mõtted ja teemad Teile kõigepealt meelde tulevad?

Eesti on noor ja arenev turg, kus Ryanairil on võimalik kiiresti kasvada ning seda oleme siin ka hoogsalt teinud. Suvel avame siin mitmeid uusi liine. Tegemist on noore majandusega, millelt ootame, et see kasvaks veel rohkem.

Kas Te olete eestlastega äri teinud või teate mõnda Eesti ärimeest?

Nimeliselt ma ühtegi Eesti ärimeest ei tea, olen kokku puutunud peamiselt Tallinna Lennujaamaga seoses Eestit puudutavate lennuliinidega.

Aga kuidas on Eesti kaubamärkidega?

Olen kuulnud, nagu ilmselt iga teinegi, Skype’ist.

Eesti on vananeva rahvastikuga ääremaa – kui Te oleksite Eesti peaminister, kuidas selle probleemi lahendaksite?

Ma kopeeriksin juba mujal maailmas katsetatud ja toimivaks osutunud majanduspoliitikaid. Ka Iirimaal on väheneva rahvastikuga probleeme ning seetõttu tõstatub meie mõlema jaoks immigratsiooni küsimus. Igaljuhul tuleb majanduslikult aktiivne olla, muuta oma riik välisinvestoritele ja –tööjõule ning ka turistidele võimalikult ligipääsetavaks ning oma turismisektorit arendada.

Samuti peaksite soodustama noorte eestlaste välismaal kogemusi omandamas käimist ning tegema kõik, et nad hiljem ka tagasi meelitada.

Mida peaksid Eesti ärid ja kaubamärgid tegema, et saada sama kuulsaks nagu Ryanair?

Kõige olulisem iga ettevõtte jaoks on kasv, nii peavad ka Eesti ettevõtted kasvama. Oluline on kasvada Eesti piiride taha.

Väheneva rahvastikuga riikide probleem on see, et koduturg kipub väikeseks jääma, seetõttu pean ka Ryanairi puhul kasvu väga-väga oluliseks.

Meil on näiteks Eestis lihtne kasvada, sest inimesed tahavad halva ilma eest põgeneda, samas tegutseme ka selle nimel, et inimesed saaksid siia lennata. Siin on näiteks praegu mai kuu kohta väga ilus ilm.

Kuidas mõjutab Brexit Ryanairi?

Brexitil on väga suured mõjud nii meile kui ka tervele Euroopale Liidule. Me kõik kannatame sellepärast, et Briti valitsus ei suuda otsustada, mida ja kuidas nad tegelikult tahavad.

Samas ma ei usu, et asjad väga keeruliseks aetakse, sest tegelikult kõik saavad aru, kui tõsiseid tagajärgi see Suurbritannia majandusele tähendaks. Meie valmistume ka muidugi kõige negatiivsemaks stsenaariumiks ning oleme mõelnud ka teistes riikides tegevuse laiendamisele.

Üldiselt aga sõltuvad poliitikud valijatest, kes ei langeta oma otsuseid nende kasuks, kes nende elu-olu märkimisväärselt halvendavad.

Mis te arvate praegusest makromajanduslikust olukorrast? Kriisi kardate?

Mina küll kriisi ei usu, kui te vaatate maailmas ringi, siis igalt poolt paistavad positiivsed märgid. USA kasvab kiiresti, Hiina kasvab kiiresti. Sama kehtib Euroopa Liidu majanduse kohta.

Samas tuleb arvestada, et praegu suudavad kõik raha teha, ainult idioodid ei kasva. See kõik on oluline ning peegeldub kriisi ajal – kriisis me näeme, kes on suutnud end majandada nii, et ujub ka rasketel aegadel välja.

Loe täispikka intervjuud siit.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077