Coop Pank tõi turule faktooringuteenuse eesmärgiga pakkuda ettevõtetele võimalust finantseerida oma klientide müügiarveid, pakkudes neile pikemaid maksetähtaegasid ning seeläbi parandada oma rahavoogusid ning suurendada konkurentsivõimet.
Coop Panga juhatuse liige Hans Pajoma märkis, et panga klientidel on olnud faktooringuteenuse vastu suur huvi: „Teenuse arendamisel võtsime arvesse klientide soove ja vajadusi. Faktooringuga tahame aidata oma klientidel olla senisest konkurentsivõimelisemad ning äriliste eesmärkide saavutamisel edukamad.“ Coop Panga uus teenus võimaldab ettevõtjatele paindlikku ja tegelikule müügimahule vastavat lisafinantseerimist. „Nii saab ettevõte ära kasutada müügivõimalused, mida ei suudeta finantseerida omavahenditest või teiste finantseerimistoodetega. Meie faktooringuteenus on suunatud Eestis tegutsevatele ettevõtetele, mille äri iseloomustavad pikad maksetähtajad,“ selgitas Pajoma. Tingituna tänasest Covid-19 viirusega kaasnenud kriisist on ettevõtetel rohkem kui kunagi varem vaja tagada kontroll oma rahavoogude üle ning olla likviidne. „Usume, et suudame oma faktooringulahendusega olla abiks paljudele ettevõtetele,“ täiendas ta.
Seotud lood
Aktsiaseltsi KredEx Krediidikindlustus juhatuse liige Katrin Savi ütleb, et rahvusvahelises äris on ostu-müügiprotsessis lisaks toote või teenuse kvaliteedile olulised ka muud tingimused, näiteks pikk maksetähtaeg aga ka müüja poolt pakutavad finantseerimislahendused. „Suuremate tehingute puhul on oluline pikk maksetähtaeg koos paindliku maksegraafikuga, mida välispartner ootab. Kui ostja soovib tasuda kolme, viie või isegi kümne aasta jooksul, satub Eesti ettevõtja keerulisse olukorda. Riskid on suured, sest maksed võivad viibida või üldse laekumata jääda, ent tellimusest loobuda ei taha ükski eksportija,“ lausus ta Äripäeva Raadios kõlanud saates.