Kiibikriis ja kliimanõuded on tekitanud autoturul järjekorra
Kliimanõuete karmistumine ja elektroonikakomponentide defitsiidist tingitud tarneraskused on tekitanud autoturul olukorra, kus mõnda mudelit peab ootama ligi 10 kuud.
Sellegipoolest on liisingutaotluste arv võrreldes aastataguse ajaga teinud suure kasvu. Luminori liisingu juhi Andrus Soodla sõnul on hoolimata koroonakriisist nõudlus autoturul püsinud viimase aasta jooksul ja ka praegu üllatavalt tugevana, ent pakkumine on vähenenud. Selle taga on kaks olulist faktorit, millest esimene on otseselt seotud Euroopa Liidu kliimaeesmärkidega.
Märtsi lõpuks ulatus valitsussektori eelarve puudujääk 1,3 protsendini SKPst ehk 384 miljoni euroni, kirjutab rahandusministeeriumi pressiteates fiskaalpoliitika osakonna juhtivanalüütik Margus Täht.
Kui aastatagused koroonaviirusest tingitud piirangud langetasid liisingu mahtusid oluliselt, siis tänavu olid märts ja aprill LHV liisingu jaoks rekordkuud. Eriti palju küsitakse liisingut kasutatud autodele. Hooajast tulenevalt on hetkel aktiivne ka veesõidukite turg.
Soome on Eesti ettevõtjale üks loogilisemaid laienemissihte – geograafiliselt lähedal, majanduslikult arusaadav ja kultuuriliselt tuttav. Kuid see ei tähenda, et Soomes äritegevus oleks lihtne või kiiresti tasuv. Saates „Finantsuudised fookuses“ arutasid Soome turu plusse ja miinuseid kaks kogenud praktikut: Soome-Eesti Kaubanduskoja ja Finesta Balticu juhatuse liige Heikki Mäki ning Soomes tegutseva raamatupidamis- ja maksunõustamisettevõtte CH Konsultatsioonid juht Christer Haimi. Kahe peale kokku ulatuvad nende kogemused Eesti ja Soome vahel äri ajades pea neljakümne aastani.