Autor: Gerli Ramler, Äripäeva kaasautor • 14. juuli 2021

Mis võib saada komistuskiviks alustava ettevõtte jaoks toetuse või laenu saamisel?

Vasakult: Priit Kuuskme, SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus ettevõtluskonsultant, Marjan Savtšenko, Luminori äripanganduse juhtsaatejuht, Paavo Siimann, saatejuht ja Eero Liivandi, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse valdkonnajuht
Toetust või laenu taotlevate ettevõtete äriplaanides kipub olema puudus detailsusest ja finantsprognooside tõepärasusest, samuti on liiga optimistlikud nende müügiprognoosid, tõid SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus (HEAK) ettevõtluskonsultant Priit Kuuskme, Luminori äripanganduse juht Marjan Savtšenko ja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) valdkonnajuht Eero Liivandi välja Äripäeva Raadio saates, kus räägiti kasvavate ettevõtete finantseerimisest.

„Sageli ei suhestu detailid ja numbrid omavahel ning siis aitame ettevõtjatel saada plaane detailsemaks. Igal alustaval ettevõttel peab ikkagi olema mingi puhver juhuks, kui ta esimeste aastatega ei saa prognoositud kliendibaasi ja müüginumbreid,” rääkis Liivandi, kelle sõnul on Eesti kontekstis lihtsam müüa ärikliendile, kuna lõppkliendile müük tähendab juba mõne ekspordituruga alustamist, mis on väga kulukas. „Meie töö on kõrvaldada turutõrkeid, on selleks innovatsioon, tootearendus vms, mida ettevõte peaks oma kasumi arvelt katma ja mida kommertspangad pole valmis finantseerima. Aga kindlasti peab EAS-i poole pöörduval ettevõttel peab kindlasti olema ekspordiambitsioon.”

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077