Autor: Gerli Ramler • 14. juuli 2021
Ainult tellijatele

Mis võib saada komistuskiviks alustava ettevõtte jaoks toetuse või laenu saamisel?

Vasakult: Priit Kuuskme, SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus ettevõtluskonsultant, Marjan Savtšenko, Luminori äripanganduse juhtsaatejuht, Paavo Siimann, saatejuht ja Eero Liivandi, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse valdkonnajuht

Toetust või laenu taotlevate ettevõtete äriplaanides kipub olema puudus detailsusest ja finantsprognooside tõepärasusest, samuti on liiga optimistlikud nende müügiprognoosid, tõid SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus (HEAK) ettevõtluskonsultant Priit Kuuskme, Luminori äripanganduse juht Marjan Savtšenko ja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) valdkonnajuht Eero Liivandi välja Äripäeva Raadio saates, kus räägiti kasvavate ettevõtete finantseerimisest.

„Sageli ei suhestu detailid ja numbrid omavahel ning siis aitame ettevõtjatel saada plaane detailsemaks. Igal alustaval ettevõttel peab ikkagi olema mingi puhver juhuks, kui ta esimeste aastatega ei saa prognoositud kliendibaasi ja müüginumbreid,” rääkis Liivandi, kelle sõnul on Eesti kontekstis lihtsam müüa ärikliendile, kuna lõppkliendile müük tähendab juba mõne ekspordituruga alustamist, mis on väga kulukas. „Meie töö on kõrvaldada turutõrkeid, on selleks innovatsioon, tootearendus vms, mida ettevõte peaks oma kasumi arvelt katma ja mida kommertspangad pole valmis finantseerima. Aga kindlasti peab EAS-i poole pöörduval ettevõttel peab kindlasti olema ekspordiambitsioon.”

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Finantsuudised.ee toetajad:
Daisy PelloFinantsuudised.ee juhtTel: 667 0405
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077