Eesti Panga tellimusel sel kevadel väikekaupmeeste seas läbi viidud uuring näitab, et erinevate maksmisvõimaluste pakkumine sõltub peamiselt ettevõtte maksete arvust. Kuigi kaardimakse teenusega ollakse valdavalt rahul, ei paku väikeettevõtjad kaardimakseid eelkõige kulude kokkuhoiu tõttu. Nutitelefonide kasutamine kaardimakseterminalidena suurendaks väikekaupmeeste huvi kaardimaksevõimalust pakkuda.

- Kaardimaksevõimalust pakkuvad väikeettevõtjad on valdavalt teenusega rahul.
- Foto: Ülo Toomsalu
Sel kevadel viis RAIT Faktum & Ariko Eesti Panga tellimusel läbi uuringu väikeettevõtetes kaardimaksete pakkumise kohta. Uuringust selgus, et Eestis pakuvad kaardimakseid peaaegu kõik väikeettevõtted, kelle juures tehakse päevas üle 30 ostu. Kui päevane maksete arv müügikohas on väga väike (1–4), on kaardimakse võimaluse kasuks otsustanud alla poole ehk 42% ettevõtetest ja sellisel juhul eelistatakse, et kliendid tasuvad arve alusel pangaülekandega või sularahas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Soome on Eesti ettevõtjale üks loogilisemaid laienemissihte – geograafiliselt lähedal, majanduslikult arusaadav ja kultuuriliselt tuttav. Kuid see ei tähenda, et Soomes äritegevus oleks lihtne või kiiresti tasuv. Saates „Finantsuudised fookuses“ arutasid Soome turu plusse ja miinuseid kaks kogenud praktikut: Soome-Eesti Kaubanduskoja ja Finesta Balticu juhatuse liige Heikki Mäki ning Soomes tegutseva raamatupidamis- ja maksunõustamisettevõtte CH Konsultatsioonid juht Christer Haimi. Kahe peale kokku ulatuvad nende kogemused Eesti ja Soome vahel äri ajades pea neljakümne aastani.