Autor: Finantsuudised.ee • 12. juuni 2024

Kliendi õnn või õnnetus? Pangad ei tohi saata kliendiandmeid avalike AI-de “musta auku“

Pangad peavad endiselt kasutama lokaalseid asutusepõhiseid AI-lahendusi, mis ei suuda aga võistelda avalikult kättesaadavate tarkvarauuenduste arenduse ja rakendamise kiirusega, nentisid LHV Panga, SEB Panga, Swedbanki ning Eesti ja Läti finantsjärelevalve esindajad advokaadibüroo COBALT ja Euroopa Investeerimispanga konverentsil Baltic FinReg Summit 2024.
6. juunil toimunud konverentsi paneelis osalesid Eesti panganduse ja Baltikumi järelevalveasutuste juhid (fotol vasakult): Kilvar Kessler (Finantsinspektsiooni juhatuse esimees), Kerstin Pilt (Swedbank Baltics juhatuse liige ja vastavuskontrolli juht),, Olavi Lepp (Swedbanki juhatuse esimees), Monika Kallas-Anton (SEB Panga juhatuse liige ning KYC/AML ja finantskuritegude ennetuse valdkonnajuht), Kadri Kiisel (LHV Panga juhatuse esimees) ja Santa Purgaile (Läti Keskpanga asejuht, ekraanil). Paneeli moderaatoriks oli advokaadibüroo COBALT partner ning finantsregulatiiv-valdkonna juht Monika Koolmeister (paremal).
Foto: RASMUS KOOSKORA

Pangasiseselt modifitseeritud tarkvara peab seejuures olema ka kasutajapõhine, et tagada süsteemikasutajate privaatsus ja päringute anonüümsus, eesmärgiga vähendada tundliku teabe välise lekke riski, aga ka riski, et tundlik teave satub sisemiselt volitamata pangatöötajate kasutusse.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077