Välismaale laienemine on paljude Eesti ettevõtete oodatav samm ettevõtte kasvus ja arengus. See teekond pole aga sugugi lihtne, sest erinevad kultuurilised ja ärilised tegurid võivad tekitada mitmeid takistusi.

- Teadus- ja ärilinnaku Tehnopol suurettevõtete valdkonnajuht Kadi Villers
„Kui oled kolmandat korda ettevõtte asutaja, siis oled usaldusväärne ja sinusse võib investeerida. Sellest lähtuvad mitmed välismaised investorid, kes mõtlevad Eesti ettevõtetesse investeerimisest,“ tõi Teadus- ja ärilinnaku Tehnopol suurettevõtete valdkonnajuht Kadi Villers välja Innovatsiooniliidrite klubi neljanda hooaja lõppüritusel, kus arutleti ekspordiga kaasneva kasvu ja seda saatvate väljakutsete üle, kõlanud mõtte. Ta lisas, et selle eelduseks on siiski, et ettevõtted on pikaajaliselt toiminud ning nende areng on olnud positiivne.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aktsiaseltsi KredEx Krediidikindlustus juhatuse liige Katrin Savi ütleb, et rahvusvahelises äris on ostu-müügiprotsessis lisaks toote või teenuse kvaliteedile olulised ka muud tingimused, näiteks pikk maksetähtaeg aga ka müüja poolt pakutavad finantseerimislahendused. „Suuremate tehingute puhul on oluline pikk maksetähtaeg koos paindliku maksegraafikuga, mida välispartner ootab. Kui ostja soovib tasuda kolme, viie või isegi kümne aasta jooksul, satub Eesti ettevõtja keerulisse olukorda. Riskid on suured, sest maksed võivad viibida või üldse laekumata jääda, ent tellimusest loobuda ei taha ükski eksportija,“ lausus ta Äripäeva Raadios kõlanud saates.