Ka laadal kaupleval ettevõtjal tasub mõelda kaardimakse peale
Laadad ja festivalid on väikeettevõtjale äriliselt olulised, kuid sularahatehingute vähenemisega tuleb arveldamiseks leida viis, mis oleks mugav nii kliendile kui ka ettevõtjale, räägib Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Foto: Sergei Zjuganov
Sularaha ei kanta enam igapäevaselt kaasas, mistõttu selle roll müügitehingutes väheneb. See aga tähendab, et ilma kaardimakse võimaluseta võib tehing jääda kliendi vaatest katki ning ettevõtjal raha saamata.
Käesoleva aasta kevadel sai heakskiidu eelnõu millega kehtestatakse poodides sularahaga maksmisel ümardamisreegel ning alates 1. jaanuarist 2025 vahetusrahana enam 1- ja 2- sendiseid tagasi ei anta. See tähendab, et poed hakkavad kassas sularahaga tasumisel ostukorvi lõppsummat ümardama matemaatiliselt lähima 5 sendini.
Eestis kannab endaga sularaha kaasas vaid 28 protsenti inimestest ning kokku lausa veerand ostlejatest eelistab ostu üldse katki jätta, kui kaardiga maksmise võimalus poes puudub, selgus Citadele panga uuringust.