Kas kaardimakseid vastu võttev ettevõtja peaks eelistama eraldi makseterminali või nutitelefonis töötavat makseterminali?

- Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse äriliini juht Erje Mettas
Nutiseadmes toimiva makseterminali kasuks räägivad nii madalad kulud kui ka suurem paindlikkus. Eriti suur eelis on sel hooajalistele ettevõtjatele või neile, kes tegutsevad väljaspool püsivat müügikohta, kuna pole vaja soetada või rentida eraldi seadet.
Nutitelefonis töötav makseterminal võimaldab ettevõtjatel võtta kaardimakseid vastu igal pool, ilma et oleks vaja eraldi seadmetesse investeeringuid teha. Näiteks sobib see hästi ettevõtjatele, kes panevad suveks püsti kohviku, käivad festivalidel ja messidel tooteid müümas, pakuvad oma disainilahendusi või osutavad iluteenuseid.
Kui Euroopas tehakse müügikohas keskmiselt 44% maksetest pangakaardi või nutiseadme abil, siis Eestis on see näitaja 57%. Ajaga muutub kaardimaksete osatähtsus veelgi suuremaks: kui 2022. aasta seisuga oli makseterminali nutiseadmes kasutavaid kaupmehi maailmas 6 miljonit, siis aastaks 2027 prognoositakse selleks ligi 34 miljonit. Küsitluste järgi näeb pea 71% kaupmeestest, et nutiseadmes terminalid võiksid tulevikus osaliselt või täielikult asendada traditsioonilisi makseterminale.
Kindel kasu hooajalisele ärile
Hooajaliste müügiperioodide või pidevalt vahelduvate müügikohtade juures võib püsikuludega makseterminal osutuda ettevõtja jaoks koormavaks. Näiteks taimi ja istikuid müüakse ikkagi valdavalt kevadel ja suvel ning ülejäänud aasta jooksul pole vajadust kaardimakseid vastu võtta. Telefonipõhine lahendus aitab asjatuid kulusid vältida, kuna puudub kuutasu ning tasuda tuleb vaid siis, kui terminali reaalselt kasutatakse.
Hooajaliste müügiperioodide või pidevalt vahelduvate müügikohtade juures võib püsikuludega makseterminal osutuda ettevõtja jaoks koormavaks.
Kui ettevõtja teeb kuus keskmiselt näiteks 50 tehingut ja ühe ostu keskmine väärtus jääb 10 euro kanti, võib ta tänu kuutasu puudumisele nutiseadmes terminali abil aastas säästa umbes 300 eurot. Väiksematele ettevõtetele on see oluline kokkuhoid, mida saab kasutada äri kasvatamiseks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aasta esimeste kuudega on juba raporteeritud sama palju ettevõtete vastu toime pandud küberpettusi kui 2024. aastal kokku
.
Kolmapäeva pärastlõuna. Kiire. Partnerilt saabub arve – sisu korrektne, kujundus identne. Ainus erinevus? Pangarekvisiidid. Raha liigub. Paar päeva hiljem saabub taas arve, aga tagantjärele tarkus, et tulnuks pangarekvisiitide muutus telefonitsi partneriga üle kinnitada, enam ei aita. Raha on kadunud digitaalsesse musta auku.
Kui Eestis pakuvad suuremad pangad riigisiseseid välkmakseid juba aastaid ning hiljuti on hakanud seda tegema ka enamik väiksemaid panku, siis Euroopa Liidus jõustub alles selle aasta 9. oktoobrist nõue, et eurodes tehtud pangaülekanded peavad sõltumata nädalapäevast või kellaajast saajani jõudma kümne sekundi jooksul. Välkmaksete eest ei tohi küsida kõrgemat tasu kui tavamakse eest
Alates 5. maist kannab Šiaulių Bankas uut nime Artea. Selle strateegilise sammuga tugevdab Leedus tegutsev pank oma positsiooni nii era- ja äriklientide, avalikkuse kui investorite seas ning liigub lähemale eesmärgile saada Leedu klientide eelistatuimaks pangaks.