• OMX Baltic0,04%277,03
  • OMX Riga0,11%873,68
  • OMX Tallinn0,01%1 742,45
  • OMX Vilnius0,03%1 058,94
  • S&P 500−0,03%5 808,12
  • DOW 30−0,61%42 114,4
  • Nasdaq 0,56%18 518,61
  • FTSE 100−0,25%8 248,84
  • Nikkei 225−0,6%37 913,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,99
  • OMX Baltic0,04%277,03
  • OMX Riga0,11%873,68
  • OMX Tallinn0,01%1 742,45
  • OMX Vilnius0,03%1 058,94
  • S&P 500−0,03%5 808,12
  • DOW 30−0,61%42 114,4
  • Nasdaq 0,56%18 518,61
  • FTSE 100−0,25%8 248,84
  • Nikkei 225−0,6%37 913,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,99
  • 24.04.17, 18:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspordirevolutsioon jätkub: 21 ettevõtet alustavad Saksa turu vallutamist

Tallinnas käivitati ambitsioonikas pooleaastane programm „Missioon Saksamaa“, mille käigus saavad 21 Eesti ettevõtet, teiste seas Baltika, Värska Vesi, Salvest ja Liviko, põhjaliku ettevalmistuse, et laiendada ekspordimüüki Euroopa südames Saksamaal.
Programmi eestvedaja Anu-Mall Naaritsa sõnul võib vabalt väita, et kes suudab oma tootega Saksamaal huvi tekitada ning ka müügini jõuda, selle ees on lahti kogu maailm.
  • Programmi eestvedaja Anu-Mall Naaritsa sõnul võib vabalt väita, et kes suudab oma tootega Saksamaal huvi tekitada ning ka müügini jõuda, selle ees on lahti kogu maailm. Foto: pixabay.com
Eestis ja Saksamaal poole aasta vältel toimuvad koolitused, õppereis ja B2B kohtumised peaks ideaalis viima selleni, et iga projektis osalev ettevõte leiaks endale poole aastaga Saksamaal vähemasti ühe partneri. Kuna programmis osalevad ettevõtted on väga erinevatest valdkondadest, on eri valdkonna ettevõtetele palgatud ka personaalsed konsultandid Saksamaalt, kel on pikaajalisi kogemusi antud sektoriga. Kokku nõustab Eesti ettevõtteid 5 tippasjatundjat Saksamaalt.
„Tegemist on meie esimese põhjaliku ja süsteemse koolitusprogrammiga, mis on suunatud ühele kindlale välisturule,“ selgitas EASi Ettevõtluse ja ekspordi keskuse juht Tiina Kalju. „Paljud Eesti ettevõtted vaatavad täna Saksamaa kui ühe atraktiivsema ekspordituru poole, kuid sinna pole sugugi lihtne jalga ukse vahele saada. Ühelt poolt oleme tihedas globaalses konkurentsis, teiselt poolt on Saksamaa väga nõudlik turg, kus professionaalne ettevalmistus on eelduseks, et sind üldse jutule võetakse. Siit sündiski „Missioon Saksamaa“ idee – anda Eesti ettevõtete ekspordijuhtidele parim võimalik turuspetsiifiline ettevalmistus ja rahvusvahelise meeskonna toel aidata neil Saksa turul edu saavutada.“
Missioon kui lakmuspaber meie konkurentsivõimest
„Missioon Saksamaa“ eestvedaja, Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits märkis, et programmi suurim tugevus ongi just kaasatud konsultandid. „Me peame arvestama, et Saksamaa turg on väga keeruline ja väga raskesti vallutatav tänu tihedale konkurentsile,“ selgitas Naarits.
„Selleks, et murda seal läbi, tuleb olla kas odavam või eristuvam türklastest, poolakatest ja paljudest Lõuna-Euroopa maadest, sakslastest endist rääkimata. See omakorda tähendab, et ilma väga erilise toote ja eristuva strateegiata pole nii kaugele mingit mõtet vaadatagi. Suurem osa Eesti ettevõtetest töötab aga sedavõrd väikese marginaliga, et neil ei võimalda juba transpordi kallidus üle 600–1000 km kaugusele müüa. Just sellepärast keskendumegi missioonil võimekamate ettevõtete abistamisele, nende oskuste ja strateegiate lihvimisele, et aidata neid sellel keerulisel turul jalga uksevahele saada. Võib vabalt väita, et kes suudab oma tootega Saksamaal huvi tekitada ning ka müügini jõuda, selle ees on lahti kogu maailm.“
Anu-Mall Naaritsa sõnul mahub missiooni raamidesse kaheksa päeva rahvusvahelisi koolitusi, kahepäevane õppereis Saksamaa ettevõtetesse ning kolm kokkulepitud personaalset ärikohtumist Saksamaa ettevõtetes. Lisaks toidu, mööbli, elektroonika, IT ja ehituse valdkonna konsultantide nõustamised Saksamaa turundusplaani koostamisel ning iga ettevõtte jaoks koostatud Saksa turu võimaluste analüüs.
Programmi kvalifitseerus 21 vähemalt 800 000 eurose ekspordimahuga ettevõtet. Esimesele Saksamaa missioonile kaasati järgmised ettevõtted: Salvest AS, Bellus Furniture OÜ, Proekspert AS, MDC Max Daetwyler Eesti AS, Sarkop AS, Pelltech OÜ, Plastrex Europe OÜ, FOB Solutions OÜ, Advenced Sports Installations Europe AS, Scandianavian Furniture OÜ, AS Harju Elekter Teletehnika, Palmako AS, Natural AS, Bamboo Group OÜ, AS Liviko, AS Mecro, Eksamo AS, Finnlog OÜ, PMT OÜ, Värska Vesi AS ja Baltika AS.
Sisuliselt kunagiste edukate programmide Ekspordirevolutsioon ja Ekspordirevolutsioon 2 järjena toimuva programmi autor ja finantseerija on EAS, täidesaatja Marketingi Instituut ja Saksamaa juhtiv koolitus- ja konsultatsioonifirma Steinbeis.

Seotud lood

Uudised
  • 15.06.17, 13:46
7 sammu ekspordi kasvatamiseks
Eesti ettevõtete seas edukaid eksportijaid vaadates tekib paratamatult küsimus, kuidas nad seda teevad? KredEx Krediidikindlustuse juht Meelis Tambla jagab 7 nõuannet, mida igal eksporti kasvatada soovival ettevõttel tasuks kindlasti meeles pidada.
Uudised
  • 01.08.17, 13:30
EAS investeerib kolme maakonda 21 miljonit eurot
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) otsustas piirkondade konkurentsivõime tugevdamise investeeringute taotlusvoorus toetada 18 projekti elluviimist Harju, Ida-Viru ja Jõgeva maakonnas, kokku 21 miljoni euro ulatuses.
Uudised
  • 27.04.17, 12:17
Rautakesko endine finantsdirektor asub EASi juhatuse liikmeks
EASi juhatuse esimees Alo Ivask, kes astus ametisse 20. märtsil, tegi eile toimunud EASi nõukogu koosolekul ettepaneku juhatuse koosseisu kohta. Nõukogu kinnitas juhatuse liikmeks Veiko Pärna, juhatusest kutsuti tagasi Indrek Kaju.
Analüüsid
  • 11.05.17, 16:01
Ekspordikasv on tugev, kuid mitte laiapõhjaline
Eesti päritolu kaupade väljaveo tugev kasv märtsis oli ootuspärane (aastases võrdluses +17%), kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 12:06
Käes on parimad aastad võlakirjade emiteerimiseks
Investorite huvi võlakirjade vastu on suur, sest langevate intressimäärade keskkonnas võib võlakirjadest päris head tootlust saada. Lähiaastad on võlakirjade aastad, nenditakse saates “Soraineni sagedus”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Finantsuudised esilehele