• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,77
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,77
  • 02.10.17, 16:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kui kallis on ekspordi kasvatamine?

Tänavu on ekspordimahtude kasvatamise vastu huvi tundnud oluliselt rohkem eksportijaid kui varem, selgub KredEx Krediidikindlustuse statistikast. Huvi ekspordi kindlustamise vastu on kasvanud peamiselt tänu võimalusele eksporti varasemaga võrreldes soodsamalt kindlustada.
KredEx Krediidikindlustuse juht Meelis Tambla.
  • KredEx Krediidikindlustuse juht Meelis Tambla. Foto: член правления KredEx Krediidikindlustus Марико Рукхольм
Käesoleval aastal on tundnud suurimat huvi ekspordi kasvatamise võimaluste vastu ettevõtted, kel on välisriigis 1–3 ostjat ja kelle ekspordikäive ei ületa aastas 500 000 euro piiri, selgub KredEx Krediidikindlustuse statistikast. „Viimase aasta jooksul on kujunenud välja tugev trend, mille põhjal tunnevad kõige enam huvi ärimahtude kasvatamise vastu just väiksemad kodumaised ettevõtted või tootjad, kes tahavad sõlmida välispartneritega lepinguid suuremateks ühekordseteks tehinguteks,“ selgitas KredEx Krediidikindlustuse juht Meelis Tambla.
Ekspordile hoogu andvate lahenduste vastu tuntakse Tambla sõnul huvi nii kasvuambitsiooni tõttu kui ka ebakindlusest erinevate ärikultuuride ees. „Näiteks kui Eestis on ettevõtted harjunud kuni 15–30päevase maksetähtajaga, siis väljaspool Eestit on sageli tavaks hoopis pikemad maksetähtajad, näiteks 40, 60 või isegi 90 päeva,“ toob Tambla näite olukorrast, mis paljusid kodumaiseid ettevõtteid üllatab ja ebakindlaks teeb.
Kuidas eksporti kindlustatakse?
Olukord, kus Eestist on kaup äripartnerile välismaale saadetud, aga raha kauba eest jõuab müüjani alles paari kuu pärast, tekitab müüjale suure ebakindluse – pole enam ei kaupa ega veel ka raha kauba eest. „Sellistes olukordades riskitakse paljuga. Mida madalamad on müügimarginaalid, seda rohkem on vaja uusi müügivõimalusi, et ebaõnnestunud tehingu kahju katta. Nii hakkavadki teadlikud ettevõtjad otsima võimalusi, kuidas rahavoogu kindlustada. Tehingu ärajätmine pikka maksetähtaega soovivate partneritega ei ole siinkohal kindlasti ainus mõistlik lahendus, sest see vähendab ärivõimalusi ja konkurentsivõimet,“ selgitab Tambla.
Sellistes olukordades on ettevõtetel võimalik enne tehingu sõlmimist kindlustusseltsi poole pöörduda, kes aitab ostja maksevõime riski hinnata ja tagada, et raha tehingu eest müüjani jõuaks. „Iga ettevõte, kes tahaks kiiremini kasvada ja soovib olla kindel, et maksmata arved tema äri ei ohustaks, saab oma äritehingu andmed ekspordikindlustus.ee veebi sisestada ja uurida võimalusi, kuidas ostja võimaliku makseriski vastu kindlustada,“ selgitab Tambla kindlustamise protsessi.
Ekspordi kasvatamine pole täna enam kulukas
Kuna üha enam ettevõtteid tunneb huvi lahenduste vastu, mis aitavad välisturul konkurentsis püsida, pakub kindlustusselts selleks käesolevast aastast ka rohkem lahendusi. „Riikliku ekspordikindlustajana on meie eesmärgiks leida lahendusi nii kogenud kui ka alustavatele eksportijatele ja teadvustada, et konkurentsivõimet saab kasvatada ja riske maandada vaid siis, kui tegutseda õigeaegselt,“ selgitab Tambla. Nii näiteks ei ole tema sõnul kasu sellest, kui pöörduda kindlustaja poole olukorras, kus maksetähtaeg on partneri poolt juba ületatud – võimalikele riskidele tuleb mõelda juba enne koostöö alustamist.
Kulud ekspordi kindlustamisele on väikeettevõtete jaoks mõistlikud ja teenus on kõigile kättesaadav. „Varem pidid ettevõtted rahvusvahelise kindlustaja juures tavaliselt kogu müügi kindlustama ning arvestama minimaalselt paari tuhande euro suuruste kuludega. Täna saavad aga väikeettevõtted kindlustada ekspordiga seotud makseriske KredEx Krediidikindlustuse juures ka ühe ostja või ühe tehingu kaupa ning teha seda näiteks 10 000 euro väärtuse tehingu puhul vaid 200–300 euroga,“ selgitab Tambla.
Käesoleva aasta esimesel poolel kindlustasid Eesti eksportijad oma tehinguid KredEx Krediidikindlustuse abil 4100 ostja vastu, mida on ligi 20% rohkem võrreldes möödunud aasta sama ajaga. Enim tehinguid kindlustatakse meie naaberriikide turgudel Rootsis ja Soomes, ent eksootilisemad sihtriigid on näiteks Argentiina, Tadžikistan ja Uus-Meremaa.
KredEx Krediidikindlustuse nõuandeid alustavatele ja väikestele eksportijatele saab kuulda tasuta seminaril, mis toimub 3. oktoobril kell 15.00-16.30. Üritusele saab registreerida siin.

Seotud lood

Uudised
  • 02.08.17, 11:05
Äripartneritega seotud riskide kindlustamine kasvas neljandiku võrra
Eesti ettevõtted sõlmisid esimesel poolaastal kindlustuslepinguid laekumata arvete riski maandamiseks ligi neljandiku võrra rohkemate äripartnerite vastu kui eelmisel aastal samal perioodil, selgub KredEx Krediidikindlustuse poolaasta statistikast.
Uudised
  • 15.06.17, 13:46
7 sammu ekspordi kasvatamiseks
Eesti ettevõtete seas edukaid eksportijaid vaadates tekib paratamatult küsimus, kuidas nad seda teevad? KredEx Krediidikindlustuse juht Meelis Tambla jagab 7 nõuannet, mida igal eksporti kasvatada soovival ettevõttel tasuks kindlasti meeles pidada.
Uudised
  • 22.11.17, 13:25
KredEx ja Investly hakkavad koostööd tegema
Ettevõtete ekspordiriske kindlustav KredEx Krediidikindlustus ja kodumaine idufirma Investly on löönud käed, et leida lahendusi olukorras, kus väikeettevõtted vajavad eksporditehingute tegemiseks finantseerimist.
Uudised
  • 24.10.17, 17:08
7 märki, et väikeettevõttel on aeg laieneda
Ettevõtte kasvamine on küll oodatud ja loodetud, ent sageli on siiski raske mõista, millal on aeg laienemise otsus lõplikult vastu võtta.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:26
Kasvavate transpordikuludega aitab toime tulla paindlik ja uuenduslik logistikapartner
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Finantsuudised esilehele