24. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

7 märki, et väikeettevõttel on aeg laieneda

Millal on aeg laieneda?
Foto: shutterstock.com
Ettevõtte kasvamine on küll oodatud ja loodetud, ent sageli on siiski raske mõista, millal on aeg laienemise otsus lõplikult vastu võtta.

Üksnes mõte äri laiendamisest on iga ettevõtja jaoks põnev. Laienemine tähendab rohkem tooteid või laiemat teenusepakkumist, rohkem kliente ja suurenenud sissetulekut. Kõik eelnev viitab aga sellele, et sinu endagi sissetulek kasvab.

Küll aga on selge, et laienemise otsust ei tohiks vastu võtta uisapäisa. Sinu hiljutine edu ei pruugi tähendada, et kõik läheb lepase reega ka edaspidi. Laienemist tuleks pikalt ja hoolikalt planeerida ning oma ettevõtte käekäiku tuleks vaadata tervikuna. Järgnevalt seitse märki, mis viitavad, et sa võiksid oma ettevõtte laiendamisele mõelda.

1. Sul on püsikliendid

Selleks, et laienemisplaane pidama hakata, peaksid sul kindlasti olema püsikliendid või teisiti öeldes kliendibaas, kellele võid kindel olla. Analüüsi, kui palju on sul selliseid kliente, kes su toodet või teenust regulaarselt tarbivad. Seesugused kliendid on sinu kui ettevõtja jaoks parimad, kuna neil on tekkinud harjumus su toodet või teenust kasutada. Rahalises mõttes tähendab see sulle sisuliselt kindlat sissetulekut.

Võimalikku laienemist analüüsides arvesta kindlasti sellega, et hiljutine klientide arvu suurenemine võib tuleneda hoopis teistest teguritest kui sellest, et nad su toodet kindlasti kasutama hakkavad. Põhjuseid võivad peituda näiteks hoopis hooajas, ilmas, sooduspakkumistes ja milles kõiges veel. Seega analüüsi klientide arvu pikas perspektiivis ja tee selgeks, kui suur osa klientidest on sinu potentsiaalsed püsikliendid.

2. Su kliendid annavad sulle vihjeid

Tagasiside on äri laienemist plaanides väga oluline. Mõtle, kas su kliendid on sinult hiljaaegu pärinud laiema valiku toodete või teenuste kohta. Või on nad hoopis ise sulle ettepanekuid teinud, mida veel sa võiksid pakkuda? Kui sa näed oma ettevõtte puhul niisugust tendentsi, siis on aeg mõelda äri laiendamise peale.

Kui sa aga plaanid oma ettevõttele uue esinduse või äri avamist, analüüsi kindlasti, kui paljud su püsiklientidest tulevad su poodi kusagilt kaugemalt. See on üks viis, kuidas näiteks uue poe asukohta valida.

3. Su ettevõttel on stabiilne kasum

Lisaks käibenumbritele analüüsi hoolikalt ka oma ettevõtte kasumit. Kui su firmal on pikka aega olnud stabiilne ning suurenev kasum, võid laienemisele mõelda.

4. Su tegevusvaldkond on edukas

Lisaks oma ettevõtte majandustulemustele analüüsi ka seda, kuidas läheb su konkurentidel või tervel tegutsemisvaldkonnal üldiselt. Hoia end kursis oma valdkonna trendidega ja kui on näha, et klientide nõudlus kasvab, võiks olla aeg oma tegevust laiendada.

Kui kogu tegevusvaldkond aga kiratseb, on mõistlikum ka ise tagasihoidlikuks jääda ning laienemiseks paremaid aegu oodata. Sel ajal on mõistlik aga mõtiskleda, missuguseid teenuseid või tooteid saaksid sa veel pakkuda, et oma portfelli mitmekesistada, klientidele vastu tulla ja seega endale ka edukama tuleviku kindlustada.

5. Sul on liiga palju tööd

Üks üsnagi lihtne vihje sellele, et aeg on oma ettevõtet laiendada, on see, kui analüüsid, kuidas su töömaht viimasel ajal muutunud on. Kui sa tunned pikas perspektiivis, et töökäsi on vähevõitu ja endagi vaba aeg läheb üksnes äriga tegelemisse, on aeg mõelda laienemisele.

6. Sul on suurepärane meeskond

Juhul, kui sa ei aja oma äri päris üksi ning sul on välja kujunenud hea tiim, kellega su mõtted ja plaanid klapivad, võiksid samuti mõelda ettevõtte laienemise peale. Nii võid kindel olla, et su meeskond ei jäta sind hätta ja on valmis panustama sellesse, et äri tulevikus veelgi kasvaks.

7. Ettevõttes asjad sujuvad

Viimaks vaata hoolikalt oma ettevõtte tegevust ja protsesse. Analüüsi, kui sujuvalt käib näiteks klientide tellimuste töötlemine. Kas su ettevõtte töös esineb sageli tõrkeid? Kui sa tunned, et su töö üldised protsessid kulgevad ladusalt, võid mõelda laienemisele.

Allikad: Entrepreneur ja Inc.com

Autor: Pille Ivask, Äripäev

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077