Autor: Kaspar Allik • 13. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lepik: maailma ettevõtete surnuaed on täis surematu potentsiaaliga ideid

Kristjan Lepik
Foto: Urmas Kamdron
Kristjan Lepik leidis Pärnu finantskonverentsil esinedes, et Tallinn peab ideede ja inimeste meelitamiseks õppima enda tugevusi müüma, muidu on oht jääda kiratsema.

Koos potentsiaalselt 10 miljoni töö- ja elukohta otsiva inimesega maailmas liigub kaasas umbkaudu 320 miljardi dollari dollari jagu majanduspotentsiaali, ütles majandusekspert ja MOVE Guidesi tootejuht Kristjan Lepik. Võitjana väljuvad riigid, kes suudavad rohkem lahendusi luua.

Ühte ja ainsat parimat kohta ei ole olemas. Ühes kohas on raha, teises kohas on õige kliima, kolmandas kohas on hoopis kliendid, leidis Lepik. „Inimesed on erinevad ja soovid on erinevad."

Eriti liikuv on uus põlvkond, kellest paljud leiavad, et tahaksid karjääri jooksul välismaal töötada. Keskseks küsimuseks saab linnade ja riikide võimekus inimesi meelitada, leidis Lepik. „Enamus linnad müüvad keskpärast lugu. Tähtis on leida enda eristuv lugu, fookus.“

Üllatava statistikana tõi Lepik välja prioriteedid, mida tark töötaja tegelikult töö ja elukoha valikul tähtsaks peab. „Näeme, et inimeste valikul on kõige tähtsam puhas keskkond. Mõnikord tuled Londonist tagasi ja tunned, et õhk on roheline.“ Me kipume unustama, kui suur müügiargument see võib olla, leidis Lepik.

„Nimekirja eesotsas pole näiteks ülikoolide kvaliteeti.“ Lepiku sõnul peab aru saama, mida tark inimene tahab ja mitte müüma kõike.

Tallinnal on konkurentsivõimeline rendihind, samuti ohutu keskkond ja puhas õhk. Alla jääme aga startup-skeenega, mis küll areneb jõudsalt, ja eelkõige kehvade lennuühendustega. „Lennuühendused on katastroof,“ ütles Lepik.

Järjekorras järgmisena tuli tolerants. „ Tolerantsiga on meil... nii ja naa,“ ütles Lepik naljatledes. Inimeste valikud on küll erinevad, kuid see on globaalne keskmine.

Lepik rääkis, et meil on olemas super toode, mida me aga ei müü või teeme seda väga kaootiliselt. „Me ei pea kõigile meeldima, vaid leidma selle õige sihtgrupi. Kui meil tuleb Skype’i-sarnaseid tehinguid veel, siis see arendab meie keskkonda tohutult.“

Edasi minnes saab linnade areng olema tohutult erinev. Kui me ei oska end targalt müüa, siis me jääme kiratsema, leidis Lepik.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077