Eesti Kaubandus-Tööstuskoda pöördus rahandusministeeriumi poole ettepanekuga tõsta tulumaksuseaduses sätestatud isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise maksuvaba piirmäära praeguselt 0,30 eurolt 0,45 eurole kilomeetri kohta, kuid maksimaalselt praeguselt 335 eurolt 500 eurole kuus.

- Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts.
- Foto: Liis Treimann
Kaubanduskoda toob pöördumises mitu põhjendust maksuvaba hüvitise piirmäära tõstmiseks, tuues esile, et piirmäära pole tõstetud peaaegu 10 aastat, samas on viimase 10 aasta jooksul olnud kiire inflatsioon. Alates maksuvaba hüvitise piirmäära viimasest tõstmisest on tarbijahinnaindeks, sh kütusehinnad, sõiduautode ning nende hooldamise ja kasutamisega seotud kulud, kasvanud olulisel määra. Statistikaameti andmetel oli tarbijahinnaindeks 2023. aasta detsembris 62,6% kõrgem kui 2011. aasta jaanuaris ning 49% kõrgem kui 2014. aasta septembris.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eestlaste liikuvus on viimaste aastakümnetega märgatavalt kasvanud – töö-, õppimis- ja elukohamuutused üle riigipiiride on muutunud tavapäraseks. Kuid mis juhtub siis, kui inimene on elanud mitmes riigis ja jätnud vara laiali üle maailma? Kuidas toimub pärimine, kui ühed pärijad elavad Eestis, teised Soomes ja kolmandad on jäljetult kadunud?