Eesti Kaubandus-Tööstuskoda pöördus rahandusministeeriumi poole ettepanekuga tõsta tulumaksuseaduses sätestatud isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise maksuvaba piirmäära praeguselt 0,30 eurolt 0,45 eurole kilomeetri kohta, kuid maksimaalselt praeguselt 335 eurolt 500 eurole kuus.

- Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts.
- Foto: Liis Treimann
Kaubanduskoda toob pöördumises mitu põhjendust maksuvaba hüvitise piirmäära tõstmiseks, tuues esile, et piirmäära pole tõstetud peaaegu 10 aastat, samas on viimase 10 aasta jooksul olnud kiire inflatsioon. Alates maksuvaba hüvitise piirmäära viimasest tõstmisest on tarbijahinnaindeks, sh kütusehinnad, sõiduautode ning nende hooldamise ja kasutamisega seotud kulud, kasvanud olulisel määra. Statistikaameti andmetel oli tarbijahinnaindeks 2023. aasta detsembris 62,6% kõrgem kui 2011. aasta jaanuaris ning 49% kõrgem kui 2014. aasta septembris.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Oma ala professionaalide koostöös loodud eelarverakendus VeeRa on kasvanud Eesti avaliku sektori eelarveprotsesside digipöörde sümboliks ning võidab järjest enam kasutajaid ka teistes sektorites. Kui varem sõltus eelarve koostamine lõpututest Exceli tabelitest ja käsitsi andmesisestusest, siis nüüd pakub VeeRa pilvepõhist lahendust, mis on ühtaegu mugav kulujuhtidele ja ülevaatlik finantsjuhtidele.