Autor: Villu Zirnask • 12. detsember 2023
Uuring: Eesti jaekaubandusele on üldiselt iseloomulik madal kasumlikkus
„Paistab, et 2023. aastal on jaekaubanduse juurdehindlus kasvanud ja pärast 2022. aasta tugevaid hinnašokke on taastunud ka kasumlikkus,“ märgib konkurentsiamet uuringus, mille eesmärk oli hinnata, kas üldise kõrge inflatsiooni olukorras esines Eesti toidutootmise- või jaesektoris ettevõtjaid, kes olukorrast ebaõiglast kasu on saanud.
2022. aastal toimus jaekaubandusettevõtetes küll suur müügitulu kasv, kuid erinevate kulude suhe müügitulusse aastases võrdluses kasvas samuti kasvanud, mistõttu sektori ärikasumimarginaal langes konkurentsiameti valimi ettevõtete hulgas 2 protsendipunkti keskmiselt 1,4%ni.