Möödunud aasta ÜRO kliimakonverentsi (COP28) kirjeldati ka kui
süsinikukrediitide laata, kus osalevad ettevõtted ja riigid kiitsid oma moodsat kaupa – süsinikukrediite. Olgugi, et süsinikuheitme säärasel viisil kompenseerimise tõhusus on väga küsitav.

- Foto: easternmar/FreeImages.com
Vaatame näiteks „lihtsat“ süsiniku vähendamise projekti, millega säilitatakse ruutkilomeeter vihmametsa. Oletame, et Saksa või Prantsuse energiaettevõte, mis on lubanud saavutada netonulli, otsustab ehitada tuulepargi asemel gaasijaama, sest see on odavam ja töökindlam. Kuid tänapäevased gaasijaamad, kuigi nende heitkogused on ajaloolises võrdluses madalad, eraldavad siiski märkimisväärses koguses CO2.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ja Euroopa Liit on võtnud eesmärgiks lihtsustada riigihangete reeglistikku, kuid lihtsusest on asi veel kaugel. Euroopa Liit toodab järjepanu juurde uusi regulatsioone, mis omavad mõju riigihangete läbiviimisele ja ka Eestis ei paista olevat raugenud soov regulatsioone muuta ja täiendada. Kui vanasti reguleeriti vaid seda, kuidas hankija peaks hankima, siis täna on ka see, mida hangitakse, aina enam EL poolt reguleeritud, räägib Kadri Matteus, Eesti tuntumaid advokaate riigihangete alal.