Autor: Finantsuudised.ee • 2. mai 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas ellu jääda, kui FinTech sinu ettevõtet raputab?

Euroopa Pangandusföderatsiooni andmetel on juba üle 3000 panga Euroopas alustanud oma digiteerimisteekonda ja jõudnud sellega eri faasidesse. Kui asi puudutub digilahendusi, dikteerivad suurettevõtted ja finantstehnoloogia institutsioonid väiksemate ettevõtete arengusuuna. Sellest tulenevalt on kuni 28% ettevõtetest uuel aastal ohus.*
LifeUpi tegevjuht Andres Gavriljuk
Foto: erakogu

Kuni tänaseni on uutel FinTech-ettevõtetel olnud turu kasvatamisel kõige kriitilisemaks takistuseks maine kujundamine niisuguseks, mida kliendid usaldaksid. Nad peavad enda esiletoomiseks pakkuma klientidele madalaid hindu ja paremaid tingimusi, investeerides samal ajal rohkem turundusse. Kuidas nad seda suudavad? Kulud hoitakse madalal digiteerimise arvelt. Isegi kui ettevõtte bränd on tugev, võib uute toodete või teenuste juurutamise tehnoloogiline võimekus olla puudulik. Tulevikus saab FinTech turu takistustest üle, aga kus on teie ettevõte selleks ajaks?

Suurim väljakutse on käia tehnoloogiaga kaasas. Piiratud võimaluste ja ebaselge strateegia tõttu on ettevõtted edasiliikumisega hädas. Ettevõtete juhid peavad valima, kas investeerida korralikult digiteerimisse või jätkata ajale jalgu jäänud töövahenditega.

Kuna investeeringud kvaliteetsesse digitaliseerimisse on paljudele ettevõtetele kättesaamatud, otsustatakse luua paremaid töövahendeid oma ressurssidega. Ärikonsultandid sellist lahendust ei soovita, sest valesti valmistatud töövahendid võivad tulevikus tuua pigem kahju kui kasu. Digitaalsed töövahendid vajavad teadlikku lähenemist.

Teisest küljest võib tuntud, ent kalli lahenduse ostmine tuua kaasa mitmeid probleeme ja rahalist kahju. Digiteerimisel on oluline tagada kvaliteetne ja kindel strateegia, mis arvestab iga kliendi eripära.

2017. aastal asutatud LifeUp keskendub väikeste ja keskmise suurusega finantsettevõtete teadmiste parendamisele ja tehniliste võimaluste loomisele. Ettevõte pakub lisaks tehnilisele terviklahendusele ka analüüsiteenust ja digiteerimislahendust. LifeUp on loonud digitaliseerimise platvormi, mille eeliseks on paindlikkus vastavalt vajadustele.

Firma LifeUp lahendused aitavad panku, kindlustusettevõtteid, investeerimisfonde ja muid sarnase valdkonna ettevõtteid. „Meie eesmärk on olla väikeste ja keskmiste Euroopa finantsettevõtete digitaliseerimise strateegiliseks partneriks,“ ütleb ettevõtte tegevjuht Andres Gavriljuk.

LifeUp’i eksperdid kinnitavad, et paljud väikesed ja keskmised finantsvaldkonna ettevõtted vajavad oma siseprotsesside efektiivsuse tagamiseks tõuget. LifeUp on aidanud oma klientidel vähendada ettevõtte ühe kliendi jaoks kuluvat aega kuni 90%, kasvatada töötajate produktiivsust kuni 50% ja parandada töö kvaliteeti kuni 80%.

Tehnoloogia areneb pidevalt. Ettevõte peab arenema sellega koos.

Soovid saada rohkem infot digitaliseerimise kohta? Saada oma küsimused Andres Gavriljukile e-posti teel: [email protected]

* PwC, 2017

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077