Tulenevalt üle-euroopalisest regulatsioonist MiFID II peavad alates 3. jaanuarist 2018 kõik juriidilised isikud, kes soovivad teha väärtpaberitehinguid, hakkama kasutama LEI-koodi. Alates tänasest pakub LHV Pank klientidele LEI-koodi haldamise teenust.
Tulevast aastast peavad äriühingud, millele on antud investeerimisteenuste osutamise õigus (nt LHV Pank) juriidilisest isikust kliendi väärtpaberitega tehtud tehingutest järelevalveasutustele raporteerima, kasutades LEI-koodi.
LEI (
Legal Entity Identifier) on juriidilise isiku ülemaailmne tunnus, mis koosneb 20kohalisest tähtnumbrilisest koodist. Kui juriidilisest isikust kliendil ei ole LEI-koodi, ei ole raporteerimiskohustust võimalik täita. Sellest tulenevalt ei ole investeerimisteenuste pakkujail võimalik alates 3. jaanuarist täita selliste juriidiliste isikute tehingukorraldusi, kellel LEI-kood puudub.
LHV Pank pakub alates tänasest LEI-koodi haldamise teenust: LHV taotleb volitatud asutusest kliendi nimel kliendile LEI-koodi ja uuendab seda kord aastas. LHV ise ei väljasta LEI-koode. LHV vahendusel LEI-koodi esmase üheks aastaks registreerimise teenustasu on 120 eurot ja iga aastane uuendamise teenustasu 80 eurot. Lisandub käibemaks.
Juriidilistel isikutel on võimalik LEI-koodi ka ise taotleda selleks eraldi volitatud asutustelt, kelle kohta leiab infot Global Legal Entity Identifier Foundation kodulehelt. Erinevaid teenusepakkujaid on palju ja valiku tegemine vaba.
LHV kliendid saavad mujalt tellitud LEI-koodi sisestada internetipangas: INFO JA SEADED>Andmed>LEI kood.
Küsimusi ja vastuseid seoses LEI-koodiga saab lugeda
siit.
Seotud lood
Järgmise aasta jaanuaris hakkab Euroopa Liidus kehtima uus finantsturgude regulatsioon MIFID II. Lühendi taga olevad nõuded tahavad teha finantsturge läbipaistvamaks, kuid ajavad samas käe väikeinvestori taskusse.
Järgmise aasta 3. jaanuarist rakendub finantsinstrumentide turgude kohta (MIFID2) direktiiv 2014/65/EL. MIFID2 on mahukas seadusandlik pakett, mille raames rakendub 2018. aasta jaanuaris ka otsekohalduv määrus (EL) nr 600/2014 (MIFIR). Vastavalt MIFIRi artiklile 26 tuleb kõigil investeerimisteenuse osutajatel edaspidi raporteerida teatud väärtpaberitega seoses kliendi korraldusel tehtud tehingutest.
Finantsjuhtide ja raamatupidajate töö on täis väljakutseid: palju tabeleid, rohkelt andmeid, vajadus täpsete ja õigeaegsete aruannete järele ning palju korduvaid ülesandeid, mis nõuavad tohutult aega. Power Platform pakub neile väljakutsetele lahendust, võimaldades automatiseerida igapäevaseid protsesse, standardiseerida aruandlust ja luua dünaamilisi aruandeid.