Vähem kui viiendikul Eesti väikestest ja keskmise suurusega ettevõtetest (VKE-d) on tänavu ekspordiplaanid, näitas SEB korraldatud Baltic Business Outlooki (BBO) uuring. Sellega jäädakse märgatavalt maha Balti naabritest.

- SEB jaepanganduse valdkonna juht ja juhatuse liige Ainar Leppänen
Nii nagu eelmisel aastal, plaanivad Baltimaade VKE-d oma kaupasid müüa ja teenuseid pakkuda peamiselt koduturul, Eestis on nende osakaal tervelt 83%. Ekspordiplaanid on 17%-l Eesti VKE-dest, kusjuures päris uute turgude poole vaatab vaid 6%, mullu oli neid 10%. Kõige julgemad ekspordiplaanid on Leedu ettevõtetel ehk tervelt 40%-l ning Lätis on vastav näitaja 28%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eestlaste tuju on endiselt väga halb, vähemalt selles osas, mis majandust puudutab. Eesti Konjunktuuriinstituudi igakuise tarbijabaromeetri põhjal püsib siinne tarbijakindlustundeindeks jätkuvalt varaste 1990ndate aastate tasemel, kus see on virelenud juba viimased paar aastat.
Soome on Eesti ettevõtjale üks loogilisemaid laienemissihte – geograafiliselt lähedal, majanduslikult arusaadav ja kultuuriliselt tuttav. Kuid see ei tähenda, et Soomes äritegevus oleks lihtne või kiiresti tasuv. Saates „Finantsuudised fookuses“ arutasid Soome turu plusse ja miinuseid kaks kogenud praktikut: Soome-Eesti Kaubanduskoja ja Finesta Balticu juhatuse liige Heikki Mäki ning Soomes tegutseva raamatupidamis- ja maksunõustamisettevõtte CH Konsultatsioonid juht Christer Haimi. Kahe peale kokku ulatuvad nende kogemused Eesti ja Soome vahel äri ajades pea neljakümne aastani.