• OMX Baltic0,37%297,02
  • OMX Riga−0,02%920,32
  • OMX Tallinn0,03%2 038,53
  • OMX Vilnius0,68%1 216,63
  • S&P 5000,32%6 466,58
  • DOW 301,04%44 922,27
  • Nasdaq 0,14%21 713,14
  • FTSE 100−0,07%9 158,85
  • Nikkei 225−1,45%42 649,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • OMX Baltic0,37%297,02
  • OMX Riga−0,02%920,32
  • OMX Tallinn0,03%2 038,53
  • OMX Vilnius0,68%1 216,63
  • S&P 5000,32%6 466,58
  • DOW 301,04%44 922,27
  • Nasdaq 0,14%21 713,14
  • FTSE 100−0,07%9 158,85
  • Nikkei 225−1,45%42 649,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • 11.08.25, 13:24

„Panin kokku vastuse, mis peaks rahuldama panka ning samal ajal ei tõmba maksuameti tähelepanu.“ Ettevõtjate vead tehisaru kasutamisel

Tehisintellekti lahenduste kasutamine ettevõtluses on plahvatuslikult kasvanud, kuid sellega seoses tekib ka probleeme, mis võivad avaldada olulist mõju äri käekäigule. „Ükskõik kui nutikas tehisintellekt võib tunduda, ei saa ta sinu eest kanda vastutust,” ütleb Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse äriliini juht Erje Mettas.
Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse äriliini juht Erje Mettas
  • Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse äriliini juht Erje Mettas
  • Foto: Ardo Kaljuvee
Mettase sõnul kasutavad ettevõtted tehisaru tööriistu küll üha enam, kuid sageli paistab silma liigne kiirustamine ja sellest tulenev lohakus, mis võib aga kalliks maksma minna. Seda on näha just pangaga suhtlemisel. Näiteks lastakse aja kokku hoidmiseks AI-l vastused koostada küsimustele, mis puudutavad maksete selgitusi või varade päritolu tõendamist.
Omamoodi naljakad on Mettase sõnul olukorrad, kus lisaks tehisintellekti selgele käekirjale on koostaja unustatud eest ära võtta tehisaru sissejuhatava teksti. Ta toob välja, kuidas pank on saanud päringutele vastuseid, kus sees on tekst stiilis: „Panin kokku vastuse, mis peaks rahuldama panka ning samal ajal ei tõmba maksuameti tähelepanu.“
Pangad kindlasti ei keela selle kasutamist, aga me eeldame, et inimene seisab selle sisu taga ja veendub, et kogu info on olemas ning õige.
„Tehisintellekt on mugav tööriist ja pangad omalt poolt kindlasti ei keela selle kasutamist, aga me eeldame, et inimene seisab selle sisu taga ja veendub, et kogu info on olemas ning õige,“ räägib Mettas. „Kui soovid, et sinu maksed liiguvad kiiresti, siis saada pangale võimalikult konkreetsed vastused koos alusdokumentidega.“
Ettevõtjale, kes sõltub tähtaegadest või peab kiirelt tegutsema, võib taoline viivitus osutuda kalliks.

Seotud lood

Arvamused
  • 07.08.25, 10:40
Tehnoloogiaeetika professor: pea meeles, et AI pole su sõber ega ka päriselt intelligentne
Meta tegevjuht Mark Zuckerberg ja OpenAI juht Sam Altman on jõuliselt kuulutanud, et kõigil – ka lastel – peaksid olema tehisarust „sõbrad“ või „kaaslased“. Samal ajal reklaamivad rahvusvahelised tehnoloogiaettevõtted „AI-agente“, mis olevat loodud selleks, et aidata meil meie isiklikus ja tööelus täita rutiinseid ülesandeid ja toetada otsuste tegemist.
Uudised
  • 04.07.25, 10:58
KPMG: AI vajab tööks usaldusväärseid andmeid, mida enamikus organisatsioonides pole
KPMG raporti Cybersecurity Considerations 2025 kohaselt on ainult 24% organisatsioonidest keskendunud andmekultuuri arendamisele ja andmete kvaliteedi tagamisele, mis on AI usaldusväärsuse eeldus.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.07.25, 22:01
Usaldusväärne raamatupidamisteenus on ettevõtte jaoks kui tugev vundament
Ettevõtluses ei ole olemas hetke, mil raamatupidamist pole vaja. Isegi siis, kui tegevust ei ole, tuleb vähemalt kord aastas kõik terviklikult üle vaadata, esitada vajalikke aruandeid ja deklaratsioone. „Raamatupidamine on baasvajadus– see on nagu elekter, mille kadumine annab kohe tunda,“ ütleb raamatupidamise ja palgaarvestuse teenust ning maksukonsultatsioone pakkuva Numeri OÜ teenuste juht Allan Kaunis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Finantsuudised esilehele