Jaekaubandusettevõtete müügimahu põhi jäi eelmise aasta juunisse ja selle aasta märtsiks oli müügimaht kasvanud ligi 4%. Kuigi märtsis suurenes jaemüügimaht aastases võrdluses 2% ja selle aasta esimeses kvartalis oli see 3% suurem kui aasta tagasi, siis ilma sesoonsuse mõjuta pole sel aastal olulist kasvu toimunud. Nii oli jaemüügimaht märtsis pea samal tasemel nagu möödunud aasta lõpus.

- Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina
- Foto: Andras Kralla
Kõige enam pidurdas märtsis jaemüügi kasvu müügimahtude langus nõndanimetatud supermarketites, samas kui spetsialiseeritud kaupluste (arvutite, mänguasjade, spordikaupade, raamatute jms müük) ja mootorkütuse müügi tugevad kasvud toetasid kogu jaemüüki enim. Supermarketid on 36% kogu jaekaubandusest ja nende pikka aega kestnud müügimahtude langusel on oluline mõju. Suurima languse (27%) tegi märtsis küll toidukaupade müük, kuid selliste poodide osakaal ja mõju kogu jaekaubanduses on väike.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Soome on Eesti ettevõtjale üks loogilisemaid laienemissihte – geograafiliselt lähedal, majanduslikult arusaadav ja kultuuriliselt tuttav. Kuid see ei tähenda, et Soomes äritegevus oleks lihtne või kiiresti tasuv. Saates „Finantsuudised fookuses“ arutasid Soome turu plusse ja miinuseid kaks kogenud praktikut: Soome-Eesti Kaubanduskoja ja Finesta Balticu juhatuse liige Heikki Mäki ning Soomes tegutseva raamatupidamis- ja maksunõustamisettevõtte CH Konsultatsioonid juht Christer Haimi. Kahe peale kokku ulatuvad nende kogemused Eesti ja Soome vahel äri ajades pea neljakümne aastani.