Autor: Villu Zirnask • 30. detsember 2019

Kas ettevõtete aruandlus vajab kultuurišokki?

Pealkirjas esitatud küsimus on nõustamisfirmas EY koostatud finantsarvestuse 2019. aasta uuringuraporti pealkiri („Does corporate reporting need a culture shock?“). Küsimus tõstatus sellest, et 74% umbes tuhandest suurfirmade finantsjuhtidest ja finantskontrolleritest, keda uuringu raames küsitleti, ütles, et investorid tahavad neilt saada üha enam mittefinantsinfot.
Villu Zirnask
Foto: Urmas Kamdron

Mitme alateema puhul (visioon ja eesmärk, inimkapital, bränd) väitsid paljud, et see info on ettevõttel aastaaruandes olemas, aga näiteks ettevõtte kultuuri puudutava info kohta ütles seda vaid 39%. Ettevõtte kultuuri osas on lõhe info nõudluse ja pakkumise vahel kõige suurem. Ühest küljest: milliste mõõdikute abil ettevõtte kultuuri iseloomustada? Teisest küljest: just kiivas kultuur on tihtipeale andnud ettevõtete börsiväärtustele ootamatuid kabelimatse ja mõistagi sooviks iga investor selle riski suurusest paremini teadlik olla.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077