Jaekaubanduse numbrid näitavad, et elu Eestis käib vaiksel sammul. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga on jaekaubanduse müüginumbrid paari protsendi võrra nõrgemad. See muutus toimus eelkõige aasta alguses käibemaksu tõusu ajal. Pärast seda on müük stabiliseerunud uuel nõrgemal tasemel.

- Luminori peaökonomist Lenno Uusküla
- Foto: Liis Treimann
Kui suure inflatsiooni ajal tarbisid inimesed ennaktempos oma sääste kulutades ja uusi sääste mitte kogudes, siis nüüd on olukord selles mõttes normaliseerunud. Sissetulekute ostujõu tase on sama, mis ta oli vahetult enne koroonat ning ka tarbimise tase on jõudnud enamvähem samale tasemele. Eesti pered on hakanud uuesti vaikselt oma sissetulekutest säästma ja kontol oleva raha hulk on kasvamas. Seda aga ei viida esimese asjana poodi sest tagavara on vaja koguda ja teadmatus tuleviku ees suur.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Soome on Eesti ettevõtjale üks loogilisemaid laienemissihte – geograafiliselt lähedal, majanduslikult arusaadav ja kultuuriliselt tuttav. Kuid see ei tähenda, et Soomes äritegevus oleks lihtne või kiiresti tasuv. Saates „Finantsuudised fookuses“ arutasid Soome turu plusse ja miinuseid kaks kogenud praktikut: Soome-Eesti Kaubanduskoja ja Finesta Balticu juhatuse liige Heikki Mäki ning Soomes tegutseva raamatupidamis- ja maksunõustamisettevõtte CH Konsultatsioonid juht Christer Haimi. Kahe peale kokku ulatuvad nende kogemused Eesti ja Soome vahel äri ajades pea neljakümne aastani.