Teadmatus, kuidas lahendab või asendab valitsus ettevõtetele kaheprotsendilise tulumaksu kehtestamise plaani, jätkub. Esitan siinkohal veel ühe idee, millega selle või mõned muudki maksutõusud saaks asendada – see on buumimaks.

- Buumimaks lihviks buume väiksemaks ja korjaks raha sealt, kus seda parasjagu palju liigub.
- Foto: lute/freeimages
Kogu ettevõtluse (kasumi või palgakulu) ja tarbijate (käibemaks) maksustamise asemel võiks kaaluda lahendust, et maksustatakse ettevõtete kasumid, kus väljund- või sisendhinnad on aasta arvestuses üle 25% tõusnud või langenud, tuues kaasa tavapärasest kõrgema kasumlikkuse. Näiteks kinnisvara-, laenude-, väärtpaberite-, toormaterjalide, puidu-, elektri jne hindade suure muutuse tõttu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Avaliku vägikaigast valitsuse ja ettevõtjate vahel enam ettevõtete maksustamise küsimuses ei veeta ning paistab, et nädal enne otsustamist on viidud raskemad arutelud kinniste uste taha. EY maksundusekspert Ranno Tingas pelgab, et häid lahendusi siiski pole.
Eesti ja Euroopa Liit on võtnud eesmärgiks lihtsustada riigihangete reeglistikku, kuid lihtsusest on asi veel kaugel. Euroopa Liit toodab järjepanu juurde uusi regulatsioone, mis omavad mõju riigihangete läbiviimisele ja ka Eestis ei paista olevat raugenud soov regulatsioone muuta ja täiendada. Kui vanasti reguleeriti vaid seda, kuidas hankija peaks hankima, siis täna on ka see, mida hangitakse, aina enam EL poolt reguleeritud, räägib Kadri Matteus, Eesti tuntumaid advokaate riigihangete alal.