Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2018. aasta aprillis võrreldes märtsiga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta aprilliga 2,9%, teatas Statistikaamet.
Kaubad olid 2017. aasta aprilliga võrreldes 3,2% ja teenused 2,4% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta aprilliga võrreldes tõusnud 7,6% ja mittereguleeritavad hinnad 1,6%.
2017. aasta aprilliga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim alkohoolsete jookide 14,2% ja tubakatoodete 8,4% kallinemine, mis andsid kogutõusust ligi 30%. Toit ja mittealkohoolsed joogid andsid kogutõusust üle neljandiku, millest omakorda üle kahe kolmandiku andsid 3,9% kallinenud liha ja lihatooted, 9,9% kallinenud puuvili ning 4% kallinenud piim, piimatooted ja munad. Eluase andis kogutõusust ligi veerandi. Kodudesse jõudnud elekter oli 6,7% ja üürid 11,5% kallimad kui aasta varem. Bensiin oli 9,6% ja diislikütus 6,7% kallim kui 2017. aasta aprillis. Toidukaupadest on mulluse aprilliga võrreldes enim kallinenud õlu (31%), või (22%) ning külmutatud puuvili ja marjad (20%) ning odavnenud suhkur (19%).
Märtsiga võrreldes oli aprillis tarbijahinnaindeksi suurim mõjutaja transport. Bensiin kallines kuuga 3,8% ning diislikütus 0,5%. Toidu ja mittealkohoolsete jookide hinnalangusest poole andsid 16% odavnenud munad. Suuremat mõju kuumuutusele avaldas veel kodudesse jõudnud elektri 3,7% odavnemine.
Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, aprill 2018
Vaata Eesti majandusnäitajaid siit. Seotud lood
Kuidas alustada ärianalüütikaga väikeses tootmisettevõttes? Ärianalüütika (BI, Business Intelligence) on oluline tööriist, mis aitab isegi väikestel tootmisettevõtetel teha andmepõhiseid otsuseid, parandada efektiivsust ja suurendada kasumlikkust. Kuigi see võib alguses tunduda keeruline, saab BI kasutuselevõtu jagada loogilisteks sammudeks, mis on jõukohased ka väiksematele ettevõtetele.