Üle paarikümne aasta Eestis äri ajanud rootslane Peter af Burén müüb Rootsi fondile pesufirma Miss Mary of Sweden, mida oleks tahtnud osta ka siinsed tegijad.
- Marek Kiisa ütles, et nad pöörasid Miss Mary tekstiilitööstusest IT-ettevõtteks. Firma käibest 40% tuleb just internetipoest. “See on meie edu võti.” Foto: Andras Kralla
Suurbritannia turule keskendunud Miss Mary of Swedeni ostmisest olid huvitunud European Lingerie Groupi omanik Indrek Rahumaa ja Marc & André omanik Mart Sillaots.
Rootsi fondiga käed löönud Peter Burén rääkis, et ei loobu Eestis äri tegemisest, vaid tahab hakata idufirmadesse investeerima.
Pikk otsimine
Miss Mary of Sweden otsis partnerit juba terve aasta. Lõpuks jäi silma suurte kogemustega Scope, kes on kasvavatesse ettevõtetesse palju investeerinud ning ehitanud Rootsis üles tarbijate seas menukaid brände, millest eestlastele võiks tuttavaim olla Happy Socks. „Meil on plaan kasvada ja Scope’ist on sealjuures palju abi,“ rõhutas tegevjuht Elisabet Sandström, kellest nüüd saab ka osanik.
Rootsi fond Scope haldab praegu oma kahe fondi peale kokku 194 miljonit eurot ja sihibki peamiselt tekstiiliärisid. Kui palju Scope Miss Mary eest maksis, osapooled ei ütle.
Ka Eesti ettevõtjad olid ostust huvitatud
Pesuärimees Indrek Rahumaa ütles, et Miss Mary on viimastel aastatel teinud läbi väga kiire arengu ja online-müügis Euroopas liidriks kujunemas. “Selline kasv on muljetavaldav. Müügi põhjus on ilmselt soov uue omaniku käes ettevõtte arengut veelgi kiirendada ja liikuda uute sihtide suunas. Oleme Miss Mary ostmist kaalunud ja valmis seda ka tulevikus tegema, kuid seni pole õnnestunud kokkuleppele jõuda,” rääkis Rahumaa.
Pesutootja Marc & André omanik Mart Sillaots märkis, et kui ta Miss Mary of Swedeni ostmisele mõtles, siis kerkis üks risk ehk mis saab ettevõtte põhiturust Suurbritanniast. “Kui Brexit peaks toimuma nii, et mingit kokkulepet ei tule ... Samas ma ei tea, millised on lepingud Suurbritannia ja Rootsi vahel ning kas kaup läheb teele Eestist või Rootsist.”
Seotud lood
Kuidas alustada ärianalüütikaga väikeses tootmisettevõttes? Ärianalüütika (BI, Business Intelligence) on oluline tööriist, mis aitab isegi väikestel tootmisettevõtetel teha andmepõhiseid otsuseid, parandada efektiivsust ja suurendada kasumlikkust. Kuigi see võib alguses tunduda keeruline, saab BI kasutuselevõtu jagada loogilisteks sammudeks, mis on jõukohased ka väiksematele ettevõtetele.