Uudised

Jaefirmade sage viga – müügipersonali kärped seal, kus neid teha ei tohiks

Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne.Foto: Andres Haabu

Langenud käibega toimetulekuks kärbivad jaemüüjad väga tihti tööjõudu. Enamiku kaupluste jaoks on palk suuruselt teine kulu, mistõttu töötajate arvu või töötundide vähendamine on kiire ja lihtne viis plussi jäämiseks. See kiire lahendus on aga „viltu läinud ärikoolimõtlemine“, ütlevad Whartoni ärikooli professorid Marshall Fisher, Serguei Netessine ja Santiago Gallino.

Jaemüügiettevõtetele on ülimalt oluline aru saada, et töötajad on pea iga müügipinna kõige väärtuslikum vara – eriti praegu. Veebipoed ähvardavad lõpu teha paljudele füüsilistele kauplustele, aga suurepärane teenindus võib olla otsustav tegur, mis paneb kliendi ostu sooritama, mitte rahulolematult minema jalutama.

Oma hiljutises uurimuses väidavad professorid, et kasumimarginaali stabiliseerimise pikaajaline lahendus on kompetentne ja hästikoolitatud personal. Samuti tutvustavad nad matemaatilist lähenemist, mille abil ettevõte saab kindlaks määrata, kui palju töötajaid kusagil vaja on.

Telli lugemisõigus

Täispikkuses näevad seda lugu Finantsjuhtimise Infolehe tellijad
TELLI LUGEMISÕIGUS
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. March 2019, 12:55

Finantsuudised.ee toetajad: