Hoiatavaid näiteid telefonipetturite ohvriks sattunud inimestest on kahjuks viimastel kuudel üha lisandunud. Samas näitavad mitmed juhtumid, et lisaks eraisikutele himustavad kelmid ka ettevõtete raha. Eriti tähelepanelikud peaksid olema ettevõtete nimel makseid tegevad töötajad.

- Häkkerid. Telefonipetturid
Hiljuti pöördus LHV Panga poole oma murega ühe Eestis tegutseva ettevõtte juht, kes avastas internetipanka sisenedes, et talle oli kinnitamiseks ootele pandud suure summaga, kuid kahtlase sisuga makse. Kuigi juht kahtlustas, et tema firma kontole olid ligi pääsenud häkkerid, selgus peagi, et keerulise häkkimise asemel oli märksa tavalisema telefonipettuse ohvriks sattunud tema ettevõtte raamatupidaja.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Valitsus otsustas eile eraldada valitsuse reservist Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile 500 000 eurot täiendavateks investeeringuteks riigiportaali eesti.ee vananenud infosüsteemide kiirkorras uuendamiseks ja vajadusel sulgemiseks ning küberintsidentide ennetamiseks.
Sageli võib ettevõtte või organisatsiooni juhile tunduda, nagu oleks asutuse küberturvalisusega kõik nii nagu vaja. Paraku tuleb sageli halva üllatusena, et olukorda hinnatakse ekslikult paremaks, kui see tegelikult on.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Sutt andis Riigikogu majanduskomisjonile ülevaate riigi küberturvalisuse hetkeseisust.
Turvalisuse mõiste muutub ajas koos tehnoloogia arenguga. Kui minevikus räägiti ettevõtete turvalisuse puhul pigem füüsilise vara kaitsmisest – kaamerad, lukud, valvesüsteemid –, siis täna on enamiku ettevõtete jaoks üheks suurimaks murekohaks digitaalsed ohud ehk küberturvalisus.
Praegusaegse ja edumeelse ettevõtte jaoks on põhipanga vahetamine hästi läbimõeldud ja strateegiline samm, mis võib tuua märgatavat kasu. Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas lükkab ümber müüdi, et pangavahetus on ettevõttele keeruline, ajamahukas ja riskantne: „Tänapäeval pole küsimus enam selles, kuidas panka vahetada, vaid miks. Võit seisneb kulude kokkuhoius ja paremas teeninduses.“