Pangaliit alustas pettuste tõkestamise kampaaniat „Petturil on mitu nägu“, mille eesmärk on tõsta inimeste teadlikkust erinevatest küber- ja telefonipettuste skeemidest. Kampaania tuletab meelde, et igas olukorras, mis puudutab raha, tuleks rahulikult järele mõelda ja võtta aega kontrollimiseks, mitte tegutseda ülepeakaela.
Vastupidiselt levinud arvamusele ei lange pettuste ohvriks valdavalt vaid eakad ja vene emakeelega inimesed – kannatanuid on erineva sissetuleku, hariduse ja vanusega inimeste seas ning ohvreid leidub kõikjal Eestis. Samuti on väga mitmekesiseks muutunud petturite profiil.
Pangaliidu juhi Katrin Talihärmi sõnul ohustavad petturid enim vähese meediatarbimisega inimesi ning ka neid, kes ei ole ka sotsiaalmeedias kuigi aktiivsed. Seetõttu on väiksem tõenäosus, et pettuse äratundmiseks vajalik teadmine nendeni jõuab. „Loodame, et meie laiaulatuslik reklaamikampaania tuletab ohte meelde ja jõuab ka nende inimesteni, kes ei ole levinud petuskeemidest veel teadlikud,“ sõnas Talihärm.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Isegi näiliselt tühised detailid võivad aidata pettust ennetada, rääkis LexisNexis Risk Solutions pettuste ja identiteedi valdkonna juht Rob Woods Tallinnas toimunud finantspettuste teemalisel seminaril.
Finantspettused said hoogu juurde koroona ajal ja on sellest ajast peale muudkui edasi kasvanud. Millised on suurimad riskid, millised lahendused juba töötavad ning mis roll on pettuste tõkestamises osapooltel – inimesel, ettevõttel, riigil?
Alates 5. maist kannab Šiaulių Bankas uut nime Artea. Selle strateegilise sammuga tugevdab Leedus tegutsev pank oma positsiooni nii era- ja äriklientide, avalikkuse kui investorite seas ning liigub lähemale eesmärgile saada Leedu klientide eelistatuimaks pangaks.