• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,25
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,25
  • 28.03.18, 19:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigiraha – juhtimine finantsandmete kaudu

Juhtidel tuleb tihtipeale teha otsuseid puuduliku info põhjal. Kas ei ole lihtsalt piisavalt infot, see ei ole õigel ajal kättesaadav ja värske või – tänapäeval ka vastupidi – infot on liiga palju ning sealt vajaliku leidmine ja olulise märkamine on nagu heinakuhjast nõela otsimine, kirjutab Andrus Jõgi, rahandusministeeriumi kohalike omavalitsuste finantsjuhtimise osakonna nõunik.
Riigiraha – juhtimine finantsandmete kaudu
  • Foto: shutterstock.com
Riigiraha rakendus (riigiraha.fin.ee) on loodud, et lahendada seda probleemi riigi tasandil. Riik koosneb paljudest üksustest: ministeeriumid ja kohalikud omavalitsused koos allasutustega, aga valitsussektorisse kuuluvad ka paljud SAd, MTÜd ja äriühingud. Kõigist nende tuludest ja kuludest, varadest ja kohustustest ning isegi töötajatest on võimalik rakenduse abil ülevaadet saada 2004. aastast tänapäevani välja. Perioodi lõppemisest veidi üle ühe kuuga on kogu info standarditud kujul kokku kogutud ja avalikult välja pandud.
Info ei ole ainult avalikustatud, vaid kasutajate teenistusse on antud ka tänapäevane ärianalüüsi tarkvara, et oleks võimalik heinakuhjast see nõel vähese vaevaga üles leida.
Suurim väljakutse riigiraha rakendusel on (endiselt) see, et selle info tarbijad ning seepärast ka nende vajadused ja oskused on väga erinevad. Kasutaja võib olla poliitika kujundamisega tegelev ametnik, turuosaga tutvuv ettevõtja, kliendi finantsvõimalusi tundma õppiv pangatöötaja, hüpoteesile tõestust otsiv teadur või ka oma koduomavalitsuse tegevusest ülevaadet saada tahtev elanik. Rakendus on üles ehitatud nii, et kõigil neil oleks võimalus infot oma vajaduste kohaselt uurida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ainulaadsena maailmas on Eesti riik teinud oma raamatupidamise andmed avaandmetena kõigile kättesaadavaks ja loonud avaliku tööriista, mis võimaldab neid andmeid igaühel analüüsida. Sellest, mis kasu saavad sellest riik, ettevõtjad ja kodanikud, räägib Andrus Jõgi Pärnu Finantskonverentsil.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.09.25, 08:31
Riigihanked on väljakutseks nii hankijatele kui pakkujatele
Eesti ja Euroopa Liit on võtnud eesmärgiks lihtsustada riigihangete reeglistikku, kuid lihtsusest on asi veel kaugel. Euroopa Liit toodab järjepanu juurde uusi regulatsioone, mis omavad mõju riigihangete läbiviimisele ja ka Eestis ei paista olevat raugenud soov regulatsioone muuta ja täiendada. Kui vanasti reguleeriti vaid seda, kuidas hankija peaks hankima, siis täna on ka see, mida hangitakse, aina enam EL poolt reguleeritud, räägib Kadri Matteus, Eesti tuntumaid advokaate riigihangete alal.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Finantsuudised esilehele