Autor: Villu Zirnask • 21. august 2024

Damodaran: igavesti elada püüdlevad ettevõtted muutuvad muumiateks ja zombideks, kes imevad ressursse, millele leiduks parem rakendus

Ettevõtete väärtuse hindamise guru Aswath Damodaran avaldas äsja uue raamatu: „The Corporate Life Cycle: Business, Investment, and Management Implications“.
Aswath Damodaran on New Yorgi ülikooli Sterni ärikooli finantsprofessor ja ülemaailmne autoriteet ettevõtete väärtuse hindamise alal.
Foto: ValueWalk

„Ettevõtte elutsükli mõiste ei ole uus ega originaalne, selle erinevad versioonid on juhtide hulgas ringi hõljunud aastakümneid. Kuid selle rakendused rahanduses on olnud lünklikud: mõnel juhul on ettevõtte asukohta elutsüklis püütud siduda ühingujuhtimise elutsükliga, mõnel juhul raamatupidamissuhtarvudega,“ selgitab rahandusprofessor pikas Linkedini postituses raamatu sünnilugu.

„Minu versioon ettevõtte elutsüklist on üles ehitatud kuuele etapile, millest esimene on äriidee (idufirma) ja viimane hõlmab allakäiku ja hääbumist,“ kirjutab Damodaran. „Ettevõtete elutsüklid võivad varieeruda kolmes mõõtmes – pikkus (kui kaua ettevõte kestab), kõrgus (kui palju ta võib enne platooni jõudmist kasvada) ja kalle (kui kiiresti ta võib kasvada).“

Damodarani sõnul on tüüpilise 21. sajandi ettevõtte elutsükkel on võrreldes 20. sajandi ettevõttega kokku surutud, aga ärikoolides õpetatavat pole vastavalt sellele veel kohandatud.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077