Ettevõtete väärtuse hindamise guru Aswath Damodaran avaldas äsja uue raamatu: „The Corporate Life Cycle: Business, Investment, and Management Implications“.

- Aswath Damodaran on New Yorgi ülikooli Sterni ärikooli finantsprofessor ja ülemaailmne autoriteet ettevõtete väärtuse hindamise alal.
- Foto: ValueWalk
„Ettevõtte elutsükli mõiste ei ole uus ega originaalne, selle erinevad versioonid on juhtide hulgas ringi hõljunud aastakümneid. Kuid selle rakendused rahanduses on olnud lünklikud: mõnel juhul on ettevõtte asukohta elutsüklis püütud siduda ühingujuhtimise elutsükliga, mõnel juhul raamatupidamissuhtarvudega,“ selgitab rahandusprofessor pikas Linkedini postituses raamatu sünnilugu.
„Minu versioon ettevõtte elutsüklist on üles ehitatud kuuele etapile, millest esimene on äriidee (idufirma) ja viimane hõlmab allakäiku ja hääbumist,“ kirjutab Damodaran. „Ettevõtete elutsüklid võivad varieeruda kolmes mõõtmes – pikkus (kui kaua ettevõte kestab), kõrgus (kui palju ta võib enne platooni jõudmist kasvada) ja kalle (kui kiiresti ta võib kasvada).“
Damodarani sõnul on tüüpilise 21. sajandi ettevõtte elutsükkel on võrreldes 20. sajandi ettevõttega kokku surutud, aga ärikoolides õpetatavat pole vastavalt sellele veel kohandatud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Viimase pooleteise aasta jooksul on tehisintellekt muutunud spekulatsioonist turureaalsuseks, õhutades nii ahnust kui ka hirmu.
„Praeguseks peaaegu kolmkümne aasta vanuse rituaali käigus värskendasin riikide aktsiariski preemiaid,“ teatas legendaarne rahandusprofessor Aswath Damodaran äsja oma Linkedini seinal.
Aktsiaseltsi KredEx Krediidikindlustus juhatuse liige Katrin Savi ütleb, et rahvusvahelises äris on ostu-müügiprotsessis lisaks toote või teenuse kvaliteedile olulised ka muud tingimused, näiteks pikk maksetähtaeg aga ka müüja poolt pakutavad finantseerimislahendused. „Suuremate tehingute puhul on oluline pikk maksetähtaeg koos paindliku maksegraafikuga, mida välispartner ootab. Kui ostja soovib tasuda kolme, viie või isegi kümne aasta jooksul, satub Eesti ettevõtja keerulisse olukorda. Riskid on suured, sest maksed võivad viibida või üldse laekumata jääda, ent tellimusest loobuda ei taha ükski eksportija,“ lausus ta Äripäeva Raadios kõlanud saates.