Uuring: üle poole 20ndates eestlastest eelistab nutiseadme rahakotti
Eestis eelistab krediit- või deebetkaardiga maksta 70% veebipoodides ostlejatest, selgus SEB kolmes Balti riigis esmakordselt läbi viidud e-kaubanduse uuringust. Mobiilse rahakoti (Google Pay, Apple Pay jt) teenust eelistab 25% vastajatest.
SEB käibekapitali- ja arvelduslahenduste divisjoni direktor Christo Ojamaa
Mobiilse rahakoti kasutamine e-poodides on krediit- ja deebetkaartide kõrval kõige populaarsem kahekümnendates aastates eestlaste seas. Neist üle poole (57%) väidavad, et eelistavad e-poodides tasumisel kasutada nutiseadme rahakotti. Vanemad internetis ostlejad eelistavad krediit- ja deebetkaartide järel enam makseid pangalingiga ja ka näiteks PayPal makseplatvormi teenust.
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha.
Eesti Panga poolt avaldatud maksestatistika kohaselt moodustasid Eestis 2024. aasta II kvartalis tehtud maksetest koguni 76% viipemaksed. Numbritesse panduna on see ca 26 miljonit viipamist kuus. Võrdlusena võib välja tuua, et veel 2023. aasta alguses olid need näitajad vastavalt 63% ning 17 miljonit. Eestlased eelistavad kontaktivaba maksmist üha enam ning tõenäoliselt on see tendents jätkumas ka lähiaastatel.
Finantsjuhtide ja raamatupidajate töö on täis väljakutseid: palju tabeleid, rohkelt andmeid, vajadus täpsete ja õigeaegsete aruannete järele ning palju korduvaid ülesandeid, mis nõuavad tohutult aega. Power Platform pakub neile väljakutsetele lahendust, võimaldades automatiseerida igapäevaseid protsesse, standardiseerida aruandlust ja luua dünaamilisi aruandeid.