• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,97%5 900,97
  • DOW 30−0,33%42 270,27
  • Nasdaq 1,81%19 046,49
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,2
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,97%5 900,97
  • DOW 30−0,33%42 270,27
  • Nasdaq 1,81%19 046,49
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,2
  • 22.04.25, 10:41

Pankade suur väljakutse: kuidas säilitada inimlikkus digitaalses keskkonnas

Finantssektor on praegu üks neid valdkondi, kus AI teoreetilised võimalused saavad praktiliseks reaalsuseks. Otseselt muutub ka kliendi ja panga suhe.
Citadele panga tegevjuht ja juhatuse esimees Rūta Ežerskienė
  • Citadele panga tegevjuht ja juhatuse esimees Rūta Ežerskienė
Paljudes pankades aitab AI klientidel leida kiiresti vastuseid sagedasematele küsimustele, näiteks kaardi blokeerimise, sisselogimisandmete või kontode haldamise kohta. Citadele pangas tegutsev vestlusrobot Adele lahendab umbes 80% päringutest, võimaldades töötajatel keskenduda juhtumitele, mis nõuavad rohkem inimlikku tähelepanu või personaalset nõustamist.
AI aitab pankadel ka pettusi tuvastada ning analüüsib andmeid, et pakkuda klientidele just neile vajalikke teenuseid. See on suur muutus võrreldes ajaga, mil kõik kliendid said samu reklaame. Mõned pangad kasutavad tehisintellekti juba ka krediidiriski hindamiseks, investeerimissoovituste andmiseks või isegi juriidiliste dokumentide analüüsiks.
Mida rohkem tehnoloogia areneb…

Seotud lood

Arvamused
  • 15.04.25, 13:51
Gerlyn Tiigemäe: tehisintellekti tõhus kasutamine algab teadlikkusest, mitte tehnoloogiast
2025. aasta PwC Balti tippjuhtide uuring tõi välja, et AI-ga seotud elevus on oluliselt vaibunud. Kui mullu uskus veel kolmandik Eesti juhte, et AI tõstab töötajate tõhusust, siis tänavu vaid 2%. Skepsis on kasvanud, investeeringud IT-sse kahanenud. Näiliselt on pettumus kohal. Aga kas probleem on tehnoloogias või ootustes?
Intervjuu
  • 12.03.25, 07:00
Gerlyn Tiigemäe: lõhe AI kasutajate ja vastuseisjate vahel süveneb
Levinud on mõtteviis, et kui AI-st ettevõttes mitte rääkida, siis seda ka ei kasutata. Eksite – ja see on suur risk, hoiatab finantstaustaga AI-koolitaja Gerlyn Tiigemäe.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.05.25, 12:03
Maksuamet ootab tehingule selget ärilist põhjendust
Maksueelis ei tohi olla tehingu eesmärk
Kui analüüsis või kirjavahetuses on selgelt kirjas, et tehing tehti sellisel viisil just maksueelise saamiseks, võib see olla väga kaalukas tõend maksustamiseks, ütles maksu- ja tolliameti tulumaksuosakonna juht Madis Laas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Finantsuudised esilehele