Uudised Finantsuudised.ee

Uue ärimudeli eeldused ulatuvad fännibaasist partnerlussuheteni

meeting, koosolek

Uute ärimudelite puhul tuleb arvestada mitte ainult tehnoloogia ja digitaalsete lahendustega, vaid lugematute teiste teguritega, mis ulatuvad brändi fännibaasist kuni eristuva organisatsioonikultuurini, rääkis SEB konverentsil Innovatsioonilabor 2017 Hollandi äristrateeg ja konsultant Patrick van der Pijl.

Van der Pijl tõi ettekandes esile soovitusi ettevõtjatele, kuidas kasvatada oma äri eksponentsiaalselt ehk mitte kümme protsenti, vaid kümme korda.

Näiteks tuleb endalt küsida:

— kas ettevõte lahendab paljude inimeste probleemi ega ole nišitoode või -teenus;

— kas on olemas fännibaas, mis tõesti armastab su brändi ja reklaamivad seda sinu eest, nagu näiteks Apple’i või Tesla puhul;

— kas on olemas digitaalsed kanalid ja saab pakkuda informatsioonil põhinevaid teenuseid;

— kas on olemas erinevad tuluvood. Näiteks tõi ta Airbnb, mis ei teeni tulu mitte ainult turistidelt, vaid ka korteriomanikelt;

— kas protsessid on skaleeritavad ja kui hästi õnnestub ettevõttel analüüsida andmeid, mis on uus valuuta;

— kas oled kaasanud partnereid – kõike ei pea ise tegema. Näiteks kasutab Netflix Amazoni veebiservereid;

— kas kogud oma toote või teenuse kohta tagasisidet. 

Lisaks Netflixi ja Zappos.com-i kogemuse tutvustamisele tõi van der Pijl ettekandes ühe näitena esile Taxify, mille platvorm ühendab „sind ja mind juhtidega. Eksponentsiaalne on siin lihtsus, millega viia kokku kliendid ja juhid,“ mainis van der Pijl.

Van der Pijli sõnul oli maailm varem palju etteaimatavam ja tänapäeval tuleb hakkama saada määramatusega, kuid probleem on selles, et üle poole inimestest ei armasta määramatust. „See tähendab paljudele kontrolli kaotamist ja määramatusega kaasneb risk ning riski peetakse halvaks.“

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. May 2017, 12:21