Kvartaalse käibe andmed leitakse käibemaksukohustuslaste poolt käibedeklaratsiooni (KMD) ridadel 1, 2 ja 3 deklareeritud andmete alusel, mis tähendab määraga 20%, 9% ja 0% deklareeritud maksustatavat käivet. Kuna ei avalikustata iga määraga 1 deklareeritud maksustatavat käivet eraldi, vaid üksnes summeeritult, siis ei ole avaldatavatest andmetest võimalik välja lugeda, kui suur on konkreetse ettevõtja käive KMD ridade 1, 2 ja 3 lõikes eraldi.
Muudetakse ka andmete esitlusviisi – kui enne 1. aprilli 2017 avalikustati deklareeritud maksusummad kvartaalselt, kuid kumuleeruvana (pärast I kvartalit on tabelis toodud kolme kuuga tasutud maksude koondsumma, pärast I poolaastat kuue kuuga tasutud maksude koondsumma jne), siis edaspidi esitatakse kõik andmed kvartali kaupa ja summasid aasta lõikes ei liideta. Sama põhimõte kohaldub ka käibe deklareerimisel.
MTA kontrolliosakond kogub teavet
Maksu- ja tolliameti kontrolliosakonnale luuakse võimalus koguda nii üksik- kui ka massandmeid maksumaksjate kohta, esitades vastavale muule registrile (näiteks liiklusregister, kinnistusraamat, maaregister, rahvastikuregister jne) põhjendatud päringu. Sellist infokogumist ei peeta veel kontrollimenetluseks. Seega ei eelda selline infokogumine, et oleks alustatud üksikjuhtumi kontrolli või revisjoni konkreetse maksumaksja kohta. Need andmed on eelnõu seletuskirja kohaselt vajalikud, et läbi viia efektiivsemalt kontrollieelset riskianalüüsi ja leida potentsiaalseid maksuõigusrikkujaid, sest maksukohustuslaste registris olevatest maksuandmetest sageli ei piisa.
Muudest registritest saadud info võrdlemisel olemasoleva teabega oleks võimalik näiteks välja selgitada, kas maksumaksja on jätnud maksustamisele kuuluva kinnisvaratehingu, metsamaterjali müügi või üüritulu deklareerimata või kes on kellega ja kuidas seotud tulumaksuseaduse § 8 tähenduses seotud isikute tuvastamiseks jms. Maksuhaldur saab muudelt registritelt küsida andmeid, mis puudutavad järgmist: isikute omandis või valduses olev vara ja varaga seotud isikud, isikute majandustegevus ning sellega seotud kaupade ja teenuste olemus ja logistika.
Maksuvõla ajatamine muutub paindlikumaks
Alates 1. aprillist 2017 saab makseraskustes olev maksumaksja taotleda ka teadaoleva eesseisva tähtajaga maksukohustuse ajatamist. Lisaks tekib maksuhalduril õigus tühistada maksuvõla tasumise ajatamine, kui maksudeklaratsioonid jäetakse õigeaegselt esitamata.
Maksuintressi määr 0,06% päevas on kooskõlas põhiseadusega