Vaikne sisenemine Soome turule väljendub selles, et lisaks veebipoe aasta aega toiminud soomekeelsele kliendisuhtlusele katsetas Baltika eelmise aasta lõpust ka pop-up-poodi. Lühikese rendilepinguga pood Espoos asuvas kaubanduskeskuses kinnitas, et soomlastel on huvi Baltika brändide rõivaste vastu. Selle tulemusena peaks ka rendileping pikenema.
Soome tarbija tundis puudust
Baltikumis ja Põhjamaades kaubanduskeskusi opereeriva Cityconi rendipindade eest vastutav Jussi Vyyryläinen ütles, et Soomes ei ole kuigi palju brände ja nad on Baltika tulekut juba paar aastat oodanud. „Tarbijad on küsinud, et millal tuleb meie kaubanduskeskustesse Montoni pood,“ rääkis ta ja lisas, et Baltika on vähemalt Lõuna-Soomes tarbijale tänu Tallinna reisimisele hästi tuttav.
Just Cityconile kuuluv Iso Omena oli see kaubanduskeskus, kus Baltika pood mõneks kuuks prooviks avati. Vyyryläinen ütles, et see oli küllaltki edukas ja nii jääb pood keskusesse kauemaks. Tema sõnul tuleb Baltikale kasuks ka soomekeelne veebipood, mis aitab brändil paremini klientideni jõuda.
Vyyryläinen märkis, et Soome sisenedes on oluline, et Baltika ja eeskätt Montoni bränd jõuaks inimesteni. Ta ütles, et seetõttu tuleks neil avada palju kauplusi, et nende nimi paremini inimesteni jõuaks. Konkurentidest rääkides ütles ta, et need võiksid olla peamiselt Soome, Rootsi ja Norra suuremad brändid. Montoni eelis on tema sõnul aga see, et nende riided on natuke erinevad ja omanäolisemad.
Vyyryläinen ütles, et teistest Eesti brändidest võiks soomlasi huvitada Tallinna Kaubamaja Grupp. Citycon on tema kinnitusel suhelnud mitme Eesti väiksema brändiga, kelle vastu võiks soomlastel huvi olla.
„Seal ei ole võimalik kasumit teenida“
Denim Dreami rõivapoodide taga oleva Põldma Kaubanduse juht Heinar Põldma tõdes, et Soome tuleb tõesti siseneda ettevaatlikult, ehkki tegemist on naaberturuga. „Meie oleme seda ideed arutanud, läbi kalkuleerinud ja analüüsinud kuskil viis aastat ja iga kord, kui me oleme kõik oma numbrid kokku löönud, on tulemuseks see, et seal ei ole võimalik kasumit teenida,“ oli Põldma konkreetne.