Baltika moemaja katsetab soomekeelse e-poe ja ühe proovikauplusega Soome turgu ning loodab seal lähiaastatel avada terve poodide võrgustiku. Konkurent Heinar Põldma aga leiab, et Soomes on väga raske kasumit teenida.
- Montoni poe avamine Nautica keskuses. Foto: Raul Mee
Eelmisel nädalal tekitas Soome lugejates suurt huvi Helsingin Sanomate artikkel Baltika plaanidest Soomes. Väljaanne märkis, et nii rõivaste hinnad kui ka klientide riietumisstiil on ühtlustumas ja soomlased tunnevad Espoos avatud pilootpoes osteldes huvi moemaja teistest eristuvate rõivaste vastu.
Baltika juht Meelis Milder rääkis, et nad näevad Soomet oma võimaliku järgmise koduturuna, nagu on praegu nende jaoks kolm Balti riiki. See tähendab, et nad on kliendi jaoks kohapeal olemas kõigi oma müügikanalite kaudu: näiteks on seal nende enda poed, äripartnerid ehk kaubamajad, e-poe võrgustik. Milderi sõnul kaaluvad nad ühe suunana ka frantsiiside projekte. „Me võtame Soome sisenemist väga tõsiselt. Tõsi, hetkel teeme väikseid samme, aga kindlasti see on turg, mis meile pakub väga huvi ja kuhu me tahame jääda ja seal edukalt kasvada.“
Vaikne sisenemine Soome turule väljendub selles, et lisaks veebipoe aasta aega toiminud soomekeelsele kliendisuhtlusele katsetas Baltika eelmise aasta lõpust ka pop-up-poodi. Lühikese rendilepinguga pood Espoos asuvas kaubanduskeskuses kinnitas, et soomlastel on huvi Baltika brändide rõivaste vastu. Selle tulemusena peaks ka rendileping pikenema.
Soome tarbija tundis puudust
Baltikumis ja Põhjamaades kaubanduskeskusi opereeriva Cityconi rendipindade eest vastutav Jussi Vyyryläinen ütles, et Soomes ei ole kuigi palju brände ja nad on Baltika tulekut juba paar aastat oodanud. „Tarbijad on küsinud, et millal tuleb meie kaubanduskeskustesse Montoni pood,“ rääkis ta ja lisas, et Baltika on vähemalt Lõuna-Soomes tarbijale tänu Tallinna reisimisele hästi tuttav.
Just Cityconile kuuluv Iso Omena oli see kaubanduskeskus, kus Baltika pood mõneks kuuks prooviks avati. Vyyryläinen ütles, et see oli küllaltki edukas ja nii jääb pood keskusesse kauemaks. Tema sõnul tuleb Baltikale kasuks ka soomekeelne veebipood, mis aitab brändil paremini klientideni jõuda.
Vyyryläinen märkis, et Soome sisenedes on oluline, et Baltika ja eeskätt Montoni bränd jõuaks inimesteni. Ta ütles, et seetõttu tuleks neil avada palju kauplusi, et nende nimi paremini inimesteni jõuaks. Konkurentidest rääkides ütles ta, et need võiksid olla peamiselt Soome, Rootsi ja Norra suuremad brändid. Montoni eelis on tema sõnul aga see, et nende riided on natuke erinevad ja omanäolisemad.
Vyyryläinen ütles, et teistest Eesti brändidest võiks soomlasi huvitada Tallinna Kaubamaja Grupp. Citycon on tema kinnitusel suhelnud mitme Eesti väiksema brändiga, kelle vastu võiks soomlastel huvi olla.
„Seal ei ole võimalik kasumit teenida“
Denim Dreami rõivapoodide taga oleva Põldma Kaubanduse juht Heinar Põldma tõdes, et Soome tuleb tõesti siseneda ettevaatlikult, ehkki tegemist on naaberturuga. „Meie oleme seda ideed arutanud, läbi kalkuleerinud ja analüüsinud kuskil viis aastat ja iga kord, kui me oleme kõik oma numbrid kokku löönud, on tulemuseks see, et seal ei ole võimalik kasumit teenida,“ oli Põldma konkreetne.
Ta selgitas, et Soomes on kogu tegevus kallim kui Eestis. „Rendid on kallimad, tööjõud on kallim, transport on kallim ja selle võrra peaks olema käive tunduvalt suurem. Aga kui sa lähed uude kohta, siis keegi sind algul ei tunne ja see võtab väga kaua aega, kuni leiad lojaalsed kliendid,“ rääkis Põldma ja lisas, et lõpuks peaks ikka tekkima suurem käive, mis ära tasub, aga seal turul on vanade olijate kõrval uutel väga raske. „Sellepärast me oleme jätnud sinna minemata. Aga me pole seda mõtet maha matnud ja kui me tunnetame, et nüüd on võimalik seal kasumit teenida, siis me läheme.“
Loe täispikka artiklit Äripäevast.
Autor: Kristel Härma, Äripäev
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Hetkel kuum
Tagasi Finantsuudised esilehele