Kuidas toimub Eestis edukamate ettevõtete edetabelite koostamine ja paremusjärjestuse määramine, uuris Tähti Alver Tallinna Tehnikaülikoolis kaitstud bakalaureusetöös „Eesti edukamate ettevõtete edetabelid (analüütiline aspekt)“. Ta leidis edetabelitel mitu puudust, mis on esitatud järgnevas tabelis.
Alver märgib, et edetabelites erinesid ühesuguse nime all esitatud lähteandmed (müügitulu). „Põhjus võib olla ebakorrektselt koostatud finantsaruannetes. Näiteks LHV 2016. aasta konsolideeritud kasumiaruandes puudub kirje „tulud kokku“, aga Swedbankil on see rida olemas. See võib olla üks põhjus, miks erines LHV müügitulu kahes edetabelis: pankadel arvestatakse müügitulu teisiti kui teistel ettevõtetel, aga edetabelite koostajad ei pruukinud sellele tähelepanu pöörata. Lisaks kasutati erinevalt terminit ärikasum. Swedbankil oli ärikasumi asemel kirje „tegevuskasum“ ja Tallinkil „kasum äritegevusest“,“ selgitab Alver.
Seotud lood
Kui ettevõte soovib pakkuda oma klientidele parimat teenust, peab ta alustama enda töötajatest. Just seda põhimõtet järgib finantsteenuste võrdlusplatvorm Altero, kus ettevõtte juhtkond on oma meeskonna heaolu ja ühtsustunde kasvatamise seadnud strateegiliseks prioriteediks.