Eelnevates artiklites olen keskendunud Töötukassa ja Riigi Tugiteenuste Keskuse (RTK) antavatele ettevõtluse alustamise toetusmeetmetele, seekord keskendun paarile olulisele aspektile, millele äriplaani kirjutamisel kõige enam tähelepanu tuleks pöörata.

- Kristo Krumm, Äripäeva koolitaja
- Foto: Raul Mee
Enamik äriplaane sisaldab oma põhiosas samu alapunkte: äriidee, toode või teenus, turundus, turg ja kliendid, protsessid, meeskond, riskid ja finantsplaan. Pealtnäha need justkui ongi peamised teemad, mis tuleb äriplaanis avada, kuid tuleb siiski silmas pidada, et on mõned teistest tähtsamad aspektid, millele hindajad kõige enam keskenduvad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui keskenduda ainult alustavale ettevõtjale, siis praegune olukord on selline, et ühelt poolt on võimalusi piisavalt, teisalt aga on tingimused kohati üsna piiravad – kas toetussumma või nõuete poolest.
Alustame küsimuse esimesest poolest. Kõik, kes pidanud kirjutama mõnd äriplaani, investeerimisprojekti, tegelevad spetsiifilise, riskide mõttes olulise valdkonnaga (finantsmaailm, töökeskkond, andmekaits jms), nende jaoks on riskianalüüsi läbiviimine osake igapäevatööst.
Alustuseks peab kohe ütlema, et raamatupidamise korraldamine on mikroettevõtjale sageli paras peavalu.
2018. aastal loodi Eestis oma tulu legaalseks deklareerimiseks lisavõimalus – ettevõtluskonto. See on mõeldud füüsilisele isikule, kes müüb kaupu või pakub teenuseid teisele füüsilisele isikule ja seeläbi teenib maksustatavat tulu.
Soome on Eesti ettevõtjale üks loogilisemaid laienemissihte – geograafiliselt lähedal, majanduslikult arusaadav ja kultuuriliselt tuttav. Kuid see ei tähenda, et Soomes äritegevus oleks lihtne või kiiresti tasuv. Saates „Finantsuudised fookuses“ arutasid Soome turu plusse ja miinuseid kaks kogenud praktikut: Soome-Eesti Kaubanduskoja ja Finesta Balticu juhatuse liige Heikki Mäki ning Soomes tegutseva raamatupidamis- ja maksunõustamisettevõtte CH Konsultatsioonid juht Christer Haimi. Kahe peale kokku ulatuvad nende kogemused Eesti ja Soome vahel äri ajades pea neljakümne aastani.